Senaste nytt

Sökes: Eurobonus Award Göteborg-Singapore feb alt. april 2020

Maja

Medlem
Vi funderar på att åka till Singapore under sportlovet alt. påsklovet nästa år, men har stora svårigheter att hitta tillgänglighet med Singapore Airlines. Gissar att jag är för tidigt ute för påsklovet som ligger i mitten på april, hittar hyfsade avgångar i februari, men ej anslutning till Göteborg. När släpper SAS sina platser?

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg (GOT)
Var är din destination? Singapore (SIN)
När vill/behöver du resa ut? 7-9/2 alt. 3-6/4
När vill/behöver du komma hem? 16/2 alt. 13/4
Hur länge vill du vara borta? 7-8 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn 10 år
I vilken kabinklass? Business

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Singapore Airlines på vägen ditt, öppen för alternativ på vägen hem för att få chans att prova något annat. Thai? Eva Air?
Vad är din budget? (per person) 2 st 2-4-1- Voucher + minst 300.000 EB-poäng.
Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord i kombination med få onödiga byten.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? T.ex. stopp i Bangkok på hemvägen


Det jag själv har hittat är följande:

200207
CPH-SIN - SQ 351
12:50-07:30

200213
SIN-BKK - TG404
12:25-13:45

Stopover inkl. hotellnatt

200214
BKK-CPH - TG952
12:50-18:45

SAS har dock ej släppt några bonusbiljetter alls GOT-CPH den 7/2, men SK443 hade varit optimalt att boka, 09:40-10:25 och hem den 14/2 med SK446, 20:55-21:45.

Så min fråga till er proffs är helt enkelt är detta den mest optimala routingen? När kan SAS tänkas släppa bonusbiljetter till Köpenhamn? Och när släpps biljetterna med SG/TG? Är det 330 dagar?

Är det för mycket tid i Singapore med 6 nätter? Jag och maken var där på vår bröllopsresa 2006, har för mig vi hade 3 nätter där då, men kan tänka mig att vi utforskar staden mera den här gången samt även tar någon slappardag vid poolen etc. Vädermässigt, februari vs. april?

Tar tacksamt emot input! :)
 

Canadien

Medlem
När kan SAS tänkas släppa bonusbiljetter till Köpenhamn? Och när släpps biljetterna med SG/TG? Är det 330 dagar?

Kika i SAS Star Alliance sökning så ser du att t ex LHR-SIN (sök enkel) med SQ i C släpps ca 355 dagar innan. Sedan släpper SAS _två_ platser i Plus på anslutningar 330 dagar innan, sedan 300 dagar innan öppnas kranen mer på anslutningsflyg.
 

Maja

Medlem
Kika i SAS Star Alliance sökning så ser du att t ex LHR-SIN (sök enkel) med SQ i C släpps ca 355 dagar innan. Sedan släpper SAS _två_ platser i Plus på anslutningar 330 dagar innan, sedan 300 dagar innan öppnas kranen mer på anslutningsflyg.
Då måste jag alltså vänta till den 13 april innan SAS släpper på fler platser... Med andra ord så lär jag behöva boka resan från CPH och sedan lägga till anslutningsflyget när dessa platser släpps. Det går inte att komma runt att boka 2 i Plus och 1 i Eco? Gissar att det inte är möjligt då Talling inte vill boka dottern på egen biljett. :eek:

Så hur tusan bär man sig åt för att få till en bokning med mer än 2 personer där man måste ha anslutningsflyg? Blir det alltid att man måste om och betala ombokningsavgiften när dessa släpps senare?
 

Canadien

Medlem
Så hur tusan bär man sig åt för att få till en bokning med mer än 2 personer där man måste ha anslutningsflyg? Blir det alltid att man måste om och betala ombokningsavgiften när dessa släpps senare?

Japp, jag har bokat om totalt 4 ggr nu på en resa med 4 pers.
1) Utresa LHR-SIN-Destination T-355
2) Lägga till hemresa Destination-SIN-LHR T-355
3) Lägga till anslutningar utresa med SAS T-300
4) Lägga till anslutningar hemresa med SAS T-300

Kostar att ligga på topp :)
 

LPC123

Medlem
Då måste jag alltså vänta till den 13 april innan SAS släpper på fler platser... Med andra ord så lär jag behöva boka resan från CPH och sedan lägga till anslutningsflyget när dessa platser släpps. Det går inte att komma runt att boka 2 i Plus och 1 i Eco? Gissar att det inte är möjligt då Talling inte vill boka dottern på egen biljett. :eek:

Så hur tusan bär man sig åt för att få till en bokning med mer än 2 personer där man måste ha anslutningsflyg? Blir det alltid att man måste om och betala ombokningsavgiften när dessa släpps senare?

Varför inte köra till Kastrup om det är struligt med anslutningsflyget?
Då är ni ju säkra på att komma iväg och boka parkering i god tid så blir det en liten kostnad för er.
Från Göteborg kör du på 3 med barn och då tar ni det lugnt :)
 

Maja

Medlem
Japp, jag har bokat om totalt 4 ggr nu på en resa med 4 pers.
1) Utresa LHR-SIN-Destination T-355
2) Lägga till hemresa Destination-SIN-LHR T-355
3) Lägga till anslutningar utresa med SAS T-300
4) Lägga till anslutningar hemresa med SAS T-300

Kostar att ligga på topp :)
:D

Så sant som det är sagt! Tyvärr prickar jag T-355 när vi är i Osaka, blir lite dyrt och krångligt att ringa Tallin och boka utresan. :oops:
 

Maja

Medlem
Varför inte köra till Kastrup om det är struligt med anslutningsflyget?
Då är ni ju säkra på att komma iväg och boka parkering i god tid så blir det en liten kostnad för er.
Från Göteborg kör du på 3 med barn och då tar ni det lugnt :)
Kan blir ett alternativ, men får se vart vi landar.

Nästa steg är att klura ut om vi ska sats på sportlovet eller påsklovet, och om 6 nätter i Singapore är för lång tid?
 

Alf

Medlem
Jag hade samma dilemma med att boka SQ tidigare än SAS släppte anslutningarna. Det blir tåg från NRK dagen innan och hotell på Radisson, då slipper man all stress. Det blir inte dyrare, slipper ombokningsavgift och flygskatt. Bil ser jag inte som något alternativ, det blir inte billigare och dessutom är ingen lämplig att köra efter en nattflygning.
 
:D

Så sant som det är sagt! Tyvärr prickar jag T-355 när vi är i Osaka, blir lite dyrt och krångligt att ringa Tallin och boka utresan. :oops:

Du får hitta wifi, ringa med facetime/messenger hem till någon som i sin tur ringer tallin på högtalartelefon :p billigt men lite krångligt
eller ringa via skype för tallin är ju 018 och det är väl inget "betalnummer"? borde inte kosta så mycket
Det kan ju vara värt det för att säkra en fin resa :)
 

Maja

Medlem
Hmm, BKK-CPH - TG952 kl 12:50-18:45 verkar tyvärr bara få till slutet på mars och vi kommer troligen åka i april. Behöver med andra ord hitta alternativa från BKK-GOT, trolig utresa 12 alt. 13 april, 2020.
 
Toppen