Senaste nytt

Lyxresa för en person som gärna vill slippa barnfamiljer och stök

Nanaki

Medlem
Hej!

Jag vill ha era tips kring lyxuösa resmål (resmål + hotell), med kriterierna: fina stränder, barnfritt/stökfritt och bra spa. Helst gärna barnfria områden och hotell, något bra för en person som reser själv och vill ifrån allt vad oljud och stress heter.

Jag kommer att resa mellan DEC-FEB, beroende på resmål och vilka perioder som är "bäst" att resa på (vädermässigt men också antal turister som reser samtidigt).
 

sammyj

Medlem
Maldiverna, vi var där i maj. Knappt något folk, tomma stränder. Finns öar som är endast för vuxna. Dock begränsat yta att röra sig på och kostar en del
 

ulagun

Medlem
Cook öarna.
Bungalow på One foot Island. Där lär du garanterat slippa allt som tydligen stör ditt intoleranta levene.
Vad som kanske inte stämmer med din kravspec är att flyget med Air New Zeeland till Cook tillåter även barn i sin business class.
Nu OT. Som stolt farfar som älskar ta med barnbarnen på resor ser jag gärna en förklaring på din koppling mellan barn och stök.
 

aldrighemma

Medlem
Bungalow på One foot Island. Där lär du garanterat slippa allt som tydligen stör ditt intoleranta levene.
Man behöver väl inte vara intolerant bara för att man vill semestra i en lugn miljö? Har själv barn, så jag kan se bägge sidorna tror jag.
Ibland åker vi på semester utan barn och det har sin charm, precis som det har då barnen är med. Valfrihet säger jag :)

"On topic": Har du provat att kryssa @Nanaki? Jag upplever generellt mindre stök jämfört t ex med många all-inclusive hotell, jag tror kanske att många föräldrar anstränger sig lite mer i den miljön för att det ska bli en så bra upplevelse som möjligt för alla ombord. Finns naturligtvis också helt barnfria alternativ om man hellre vill ha det.
 
Last edited:
Budgetresa för en person som gärna vill slippa fulla britter i fotbollströjor

:)

Skämt o sido, klart barn är lika med mer stök.
Skrik, otålighet, hunger och impulsivitet.
Vem definierar det som harmoniskt?
Oberoende på farfarstitel.

On topic:
Storstäder!
 

Fredde_G

Medlem
Seychellerna är ett solklart val....
Beach.jpg
 
Toppen