Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kris

Medlem
Checkade in på Intercontinental Dubai festival city idag efter ett gäng dagar på Intercontinental Dubai Marina. Jag hade missat att RA-benefits ändrats redan 1 Feb och att ambassador ändrades först nu 1e mars. Redan där förvirrande att ha olika datum...

Båda stays hade cappad minibar, vilket är en av "enhancements" i nya T&C. Vet inte om de hade brytt sig, men med tanke på prisnivån känns cappen på $200 oberoende på längd av vistelse lite småsnålt (prisnivån är ju därefter...). I mitt fall motsvarade det en pilsner om dagen, eller totalt lite drygt två småflaskor vin...

Ingen notis om utlovad $20 kredit för restaurangkonsumption. Punkt 12h i T&C.

Inget rodd med uppgradering av rum, vilket varit den förmån som i alla fall jag varit mest tveksam till mht "enhancement" (att de kan köpa ut uppgradering för en spottstyver). Fick regelrätt 2cat-upgrade på båda ställen. Blir intressant att följa...

Hur gick det för er andra?
 

ILS2

Medlem
IC Barclay i NYC har omfavnet devalueringen med entusiasme og glede. Sender ut epost i forkant som informerer om 50 USD minibar per dag etc (liten flaske Champagne koster 72 USD + tax + fee...). Maksimal RA-upgrade er nå Barclay King, som i prinsippet er et standard rom med en gul stol og finere bilde på veggen. Alle suiter er ekskludert fra oppgradering, så hotellet har i prinsippet fått lov til å velge bort oppgradering som en AMB / RA benefit av IHG. Utrolig!

Jeg har hatt mitt siste opphold der, ettersom hotellet ikke lenger gir added value av betydning til RAs. Har skrevet en (hyggelig) epost til hotellets GM og sagt takk for meg etter ca 20 opphold siste to år og forklart at deres nye policy er uholdbar (de åpner ikke for oppgradering til sulter "upon availability" for RAs engang - ganske spesielt).
 
Checkade in 1 mars på IC i downtown Los Angeles.
Fick min 1cat uppgradering, då jag är en simpel Ambassador, på min bokning med free weekend night voucher.
Jag frågade vid incheckning om 20$ man skulle få avdraget på mat/dryck på hotellet(inte roomservice) och det sa dom att jag kunde nyttja på alla restauranger och barer inkl Spire 73 på taket. Jag valde att ta en burgare to-go i lobbybaren ner till mitt rum.
Jag har inte fått min räkning ännu (bett om att få den mailad men helt tyst) men vad jag kan se på min poängintjöning så har 20$ dragits av :)
 

TjudöBoy

Medlem
Detta är lite "luddigt" för när jag mailade och frågade när dessa ändringar skulle träda i kraft så fick jag följande svar!? o_O

Hello Mr. Tjudöboy,

Thank you for your email. Hope you're doing well.

I am sorry for the confusion.

I wish to clarify that Ambassador new benefits will take effect on March 2019. Please advised that all members who will join the program startling the said date will become Platinum Ambassador. Since your renewal date was 13 October 2018, the new benefit did not apply to it.

Thank you for your patience and kind understanding on this matter. If you have additional questions, please let us know -- we’d be happy to follow up.

Have a great day!

XXXXXXX
Ambassador Services
Nå får citera mig själv i detta fallet, "right on cue" den 1 mars så stod det Platinum Elite på mitt IHG konto så d e ju bara att tacka å ta emot samt va nöjd med att supporten inte visste va d snackade om... :D
 

jumbooze

Medlem
Förlängde tidigare när det var en möjlighet att betala 200usd och få 10% rabatt när man bokar med award, jag undrar när dessa dras av eller betalas tillbaka?
Någon som har erfarenhet av detta?
 

Kris

Medlem
Förlängde tidigare när det var en möjlighet att betala 200usd och få 10% rabatt när man bokar med award, jag undrar när dessa dras av eller betalas tillbaka?
Någon som har erfarenhet av detta?
Tidigare när jag haft 200usd/10%-varianten har det varit totalt random. Återbäring kommer alltid i efterhand. Ibland hyfsat nära efter (vecka/or). Ibland inget alls - - >email till ambassador service och de fixar manuellt. Ibland har det varit 10% och ibland någon summa som varit omöjlig att härleda. Dock aldrig för lite, när det väl krediterats.

En intressant detalj är att jag fick kickback nyligen för en random award stay. Trots jag inte har betalt 200usd-varianten på ett tag.
 

jumbooze

Medlem
Tidigare när jag haft 200usd/10%-varianten har det varit totalt random. Återbäring kommer alltid i efterhand. Ibland hyfsat nära efter (vecka/or). Ibland inget alls - - >email till ambassador service och de fixar manuellt. Ibland har det varit 10% och ibland någon summa som varit omöjlig att härleda. Dock aldrig för lite, när det väl krediterats.

En intressant detalj är att jag fick kickback nyligen för en random award stay. Trots jag inte har betalt 200usd-varianten på ett tag.
Tack, då vet jag lite hur det funkar/inte funkar ;)
Nu kommer jag inte ens in på ihg.com så det är större problem...
 
Toppen