Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

Men är det inte en de-facto regel? Om personalen har fel så blir jag inte direkt jätteförvånad över det.
Jag blev väldigt förvånad att de sa så i incheckningen så jag gick såklart ändå till fast Track, där blev det väldigt rätt när jag scannade boardingkortet. Frågade personen som satt där och hon scannade också, fortfarande ingen access.
 

malmokalle

Medlem
Nej, inte enligt personalen på Kastrup (två oberoende personer).

Men detta måste väl vara fel?

upload_2017-5-3_10-21-40.png
 
Senast jag blev nekad access till SAS Fast Track så ville Fast Track-vakten veta VILKET guldkort jag hade inlagt i biljetten När hon fick reda på att det inte var ett SAS guldkort, så sa hon att det var därför jag hade nekats.
 
Jag har blivit nekad SAS Fast Track på CPH endast en gang när jag flugit andra Star Alliance bolag. Då flög jag med Turkish airlines. Jag skrev till SAS och klagade och fick hutlöst många poäng (15 000!!) i ersättning. Jag hade registrerat mitt EBD i bokningen men det måste ha varit något som strulade eftersom jag också var tvungen att efterregistrera poängen. Detta hände för ungefär ett år sedan.

I övrigt har jag aldrig nekats tillträde sedan jag blev EBG+ och flugit med andra Star Alliance bolag än SAS. Eftersom det är en statusförmån på SAS (ej Star Gold förmån) så tror jag att en förutsättning är att EBG+ är med i bokningen.
 

Kaykay

Medlem
Blev nekad Fast track på Landvetter i veckan. Har SAS Diamond flög med Lufthansa Eco. Gick tillbaka till incheckningen och frågade, damen sa att Lufthansa har sagt upp avtalet. Någon som vet mer?
 

JacobGBG

Medlem
Blev nekad Fast track på Landvetter i veckan. Har SAS Diamond flög med Lufthansa Eco. Gick tillbaka till incheckningen och frågade, damen sa att Lufthansa har sagt upp avtalet. Någon som vet mer?

Låter ju jättekonstigt att det skulle variera över olika Alliansmedlemmar.
 

PatrikSth

Medlem
Har flugit en del nu under vintern 2019.
Fast Track på Arlanda är ju ett skämt, alltid bara en gång öppen och kö.
I den vanliga kontrollen är det mesta öppet och det flyter på.
Nu i förra veckan gjorde jag och kollegan en test, jag gick i vanliga och han i fast track.
Jag vann överlägset...
Nått är väldigt fel.
 

samet

Medlem
Blev nekad Fast track på Landvetter i veckan. Har SAS Diamond flög med Lufthansa Eco. Gick tillbaka till incheckningen och frågade, damen sa att Lufthansa har sagt upp avtalet. Någon som vet mer?

Verkar konstigt. Jag flög från GOT i början av februari med Lufthansa, gled igenom FastTrack...
 
Toppen