Senaste nytt

AMEX Platinum som komplement till SAS Premium?

Hej hej, först och främst tack så mycket för detta fenomenala forum. Kommer i år förhoppningsvis för första gången kunna boka en 2-4-1 då jag läst på och lärt mig optimera poängintjäning.Tack!

Sen vill jag säga att jag har läst runt på forumet, men allas situation ser lite olika ut så det räcker inte alltid med att bara läsa på Amex sida vad som ingår :)

Som så många andra (tror jag) så saknar jag fasttrack och lounge med mitt SAS Amex Premium. Jag flyger nog inte tillräckligt ofta för att få nån typ av status heller så frågan är om det vore nått att skaffa ett Platinum med? (Några resor per år)

Kortet kostar ju skjortan så jag är medveten om att jag måste uttnyttja förmånerna till max för att det ska vara det minsta "värt".

+ Fasttrack och lounge ingår alltid tror jag?
+ Pontus in the air
+ Såg i en tråd att Scandic 3rd floor är nått man får, kan vara värt om jag säger upp mitt SATS-medlemskap och kör på Scandic istället. Vet dock inte hur deras gym är?

- Dyrt
- Vet inte hur mycker jag kommer betala med kortet då jag vill nå 150k per år med mitt Premium för att få voucher, är ingen med fet inkomst så bara det blir lite kämpande.

Har liite svårt att motivera kortet idag men älskar lounge, fasttrack med mera. PP känns dock inte så lockande då jag fått för mig att det är mest dassiga lounger där. Tankar?
 

Abbs

Medlem
Scandic ingår inte längre i Amex Platinum. Om du inte reser så mycket, kan du inte lägga pengarna på att försöka uppgradera flyg eller boka den kabinklass som ger lounge från början?
 
Scandic ingår inte längre i Amex Platinum. Om du inte reser så mycket, kan du inte lägga pengarna på att försöka uppgradera flyg eller boka den kabinklass som ger lounge från början?

Jaha men då känns det inte så värt längre för mig. Tänkte jag kunde vaska SATS och då hade priset varit lite mer motiverat. Tack för feedback!
 
Toppen