Senaste nytt

Finnair award poäng

niksal

Medlem
Du hittar på finnairs sida en upgrade availability tool. Där ser du hur många säten som finns lediga för uppgradering, och om du ser tillgänglighet så kan du boka biljetten och uppgradera direkt efter biljettering. Alla klasser kan uppgraderas.

Problemet är att Finnair har blivit riktigt snåla med uppgraderingar. Du kommer att ha problem med att hitta tillgänglighet. Rykten säger att Finnair sparar tillgänglighet till sina status-kunder, och övriga upgrades bekräftas kort innan avgång.

Observera att det är 50k poäng per sträcka, tur-retur är 100k.
 

Axxo

Medlem
Tack för snabbt svar! :) vad tråkigt, ska hålla utkik om jag hittar något bra.
Yepp jag förstod det :)
 

samet

Medlem
Tackar, Menade longhaul destinationen.
Dum fråga kanske, men kan jag boka en tur och retur med garanterad uppgradering ? Kan Finnair svara på den frågan när jag bokar? (dvs, om jag bokar rätt klass så jag kan uppgradera)

Antingen så använder du websidan som @niksal tipsar om eller så ringer du in, kostar någon hundring mer men då kan du välja en flight med tillgänglighet och de uppgraderar dig direkt.
 

Axxo

Medlem
Jag tänkte boka en resa åt min syster med finnair, kan jag uppgradera hennes resa med mina poäng?
 

KRYSS

Medlem
Hej, jag hoppas det är ok att låna tråden. Vi har hela familjen ihopkopplad med family and friends. Två vuxna och två barn. Vi har ca 30000 poäng per konto. Dock går de ut snart.

Vilket sätt är billigast att förlänga dessa?
Behöver jag samla ihop alla poäng på ett konto?
Kan jag flytta poängen från ett barnkonto till ett vuxenkonto?

Om jag sen har flyttat ihop alla poäng till ett konto. Kan jag då köpa biljetter till de andra i familjen för mina poäng?
 

samet

Medlem
Billigast är nog att på varke konto köpa till några poäng så att du får ytterligare 12mån livslängd på poängen.

Det är dyrt att flytta poängen mellan konton.
 

KRYSS

Medlem
Billigast är nog att på varke konto köpa till några poäng så att du får ytterligare 12mån livslängd på poängen.

Det är dyrt att flytta poängen mellan konton.
Som jag förstår det får man flytta poängen gratis inom family gruppen. Men kanske förstått fel..
 

samet

Medlem
Som jag förstår det får man flytta poängen gratis inom family gruppen. Men kanske förstått fel..

ÖVERFÖRA BONUSPOÄNG TILL ANDRA PERSONER
Du kan överföra bonuspoäng för Finnair Plus till andra personer som bor i samma hushåll. Överförda poäng räknas inte in i Finnair Plus-nivåpoängsaldot, men kan användas till att köpa värdefulla förmåner av alla slag.

En serviceavgift på 10 € tas ut för varje överföring när du gör den via internet. Observera att Junior Plus-medlemmar inte kan föra över poäng via internettjänsten. För överföringar via vår kundtjänst är serviceavgiften 20 €.
 
Toppen