Senaste nytt

+$55 för Economy Plus i United från Orlando till Chicago?

Big Birger

Medlem
Har en bokning i Economy (K) från Orlando till Chicago. Är det värt att lägga till $55 för att åka "Economy Plus"?

Som jag har förstått det är det likadana stolar, men med något bättre benutrymme. Blir inte klok på vilken bokningsklass det skulle innebära, men även om det skulle gå från 50% med K till 100% så är skillnaden bara 500 poäng. De gör varken till eller från för min del.

United.png
 

AABack2ARN

Medlem
Jag TROR du behåller den gamla bokningsklassen. Men Economy Plus medför väl ganska tidig boarding, dvs större chans att du får med dig handbaggaget ombord och det kan ju vara värt en del. Om du nu inte har Star Gold för då får du prio boarding i alla fall.

Hur långt i framtiden är den där flighten. Den verkar ju i det närmaste tom?
 

Big Birger

Medlem
Jag TROR du behåller den gamla bokningsklassen. Men Economy Plus medför väl ganska tidig boarding, dvs större chans att du får med dig handbaggaget ombord och det kan ju vara värt en del. Om du nu inte har Star Gold för då får du prio boarding i alla fall.

Hur långt i framtiden är den där flighten. Den verkar ju i det närmaste tom?
Är EBG, så prio boarding bör funka.

Hyffsad framförhållning. Den är i mitten av november. :) Blev bara nyfiken.
 

palmen

Moderator
Inte värt det enligt mig, om man nu inte är så lång att man behöver benutrymmet. Din biljett skrivs inte om med ny bokningsklass (mig veterligen) utan du betalar bara extra för att välja en sådan stol.
 
United har ofta hyfsade erbjudande för uppgradering vid incheckning online. Inrikes First kan du få för 80USD - 160USD (beroende på tillgång). Några fler poäng får du inte vid uppgradering men bättre kolla på detta än att lägga pengar på "Economy Plus".
 

Coalcandy

Medlem
Nu har jag bara flugit United tre gånger (inrikes), men samtliga av dessa har jag blivit flyttad till eco plus gratis vid incheckningen. Jag har checkat in vid gate och har blivit flyttad med hänvisning till Star Alliance-guld statusen (EBG).
Finns säkert andra här som har bättre underlag på hur vanligt detta är.
 
Nu har jag bara flugit United tre gånger (inrikes), men samtliga av dessa har jag blivit flyttad till eco plus gratis vid incheckningen. Jag har checkat in vid gate och har blivit flyttad med hänvisning till Star Alliance-guld statusen (EBG).
Finns säkert andra här som har bättre underlag på hur vanligt detta är.
Tänkte skriva det också.. Beroende på hur fullt planet är så ger de bort dessa platser ändå till alla med Status. EBG kommer dock sist efter alla Mileage Plus Status holders..
 
Minns inte vilken bokningsklass jag fick men jag la till för en plus stol MCO-ORD för 48$. Jag hade en SAS plus bokning MCO-ORD-ARN som enligt mailet var klass P, som i okt 2018, ska ge 100% men jag fick 750p. ca 1000 miles dit enligt gcmap så gissar att sas bokningsklass inte stämmer, har kanske boardingpasset hemma någonstans och kan Extrakolla

Jag tyckte inte de var värt för benutrymmet men då utan guld status så var de skönt att veta att jag skulle komma på före med tanke på handbagage.

Om de är som tidigare talare säger att man kan lösa en uppgradering för dom pengarna till ”first” så hade jag väntat till incheckning
 

Canadien

Medlem
Är EBG, så prio boarding bör funka.

Hyffsad framförhållning. Den är i mitten av november. :) Blev bara nyfiken.
Om du har status i OneWorld eller Skyteam så kan du matcha till dig ett United MP Gold i 3 månader och då kan du välja Eco+ utan kostnad. Du måste då krediteras flighten till Uniteds program men det är ju bara ett par hundra poäng så det kanske kan vara OK. Med reservation för att reglerna ändrats men jag gjorde ovanstående för ca ett år sedan.
 
Toppen