Senaste nytt

Workshop Nybörjare Stockholm: Lördag 2019-04-06

Workshop Nybörjare Stockholm
Datum
: Lördag 2019-04-06
Tid: från 13:00
Plats: Stjärntorget 1, vid Mall of Scandinavia i Solna
Stort tack @NotRyan
Antal: 20+

Vi möts alla utanför entrén, platsbild kommer närmare bestämd dag.

Vi måste bestämma en dag som fungerar för flest människor.
Jag har gjort en omröstning där alla som ev vill komma får gå in och rösta, den dagen som får flest röster är dagen som workshoppen blir. När det är bestämt så kommer tråden att uppdateras och vi kommer att anmälningarna igen i tråden här.

Rösta på denna sida
Vi stänger röstningen senast den 16/3 om vi inte innan fått en klar vinnare.

Jag tänkte försöka dra ihop en workshop för nybörjare.
Det är inte en tanke eller plan att detta ska vara något som "tar över" dom workshops som Dr. Miles brukar hålla.
Tanken med denna workshop är att vi ska försöka täcka upp dom grundläggande sakerna, tankarna tillvägagångssätten för EuroBonus award resor och EuroBonus poäng.
I början när man snöar in på detta med EuroBonus poäng och award resor så kan det bli mycket frågor, alla kanske man inte vågar fråga på forumet pga olika anledningar.
Sen kan det lätt bli så att en fråga föder en annan fråga osv.
Det kan även vara så att man har svårt att få sina frågor ner i "rätt" ord, man kanske har svårt att förstå när medlemmar skriver hur man ska göra.
Du kanske är mer praktiskt lagt, som jag. Du förstår lättare om du kan göra det "hands on" men med en hjälpande hand vid sidan och stöttning.
Efter att ha varit på workshops med Dr. Miles några gånger och lärt mig mycket så vill jag gärna dela med mig med min kunskap. Och jag är inte den bästa på att i ord beskriva och förklara saker.
Jag är mer "hands on" :)
Efter att ha hängt här några år som medlem och innan medlem som "smyg läsare" :rolleyes: så vet jag själv att det kan vara lite svårt, "läskigt" att ställa vissa frågor, tankar m.m.
Tanken med workshoppen är väldigt grundläggande och specifikt just för EuroBonus poäng och award.
Det är där min kunskap finns.
Tanken är att vi ska ha högt i tak, inga frågor är för små eller för dumma, och att alla ni som precis börjat jaga poäng eller är i startskedet med att planera er första EB award ska vilja komma.
Självklar så får ni forum "gurus" också komma.
Men tanken är mer riktad till er som inte riktigt vet hur ni ska söka platser, vart ska ni söka, vart ringer ni, vilka kort, award routings m.m.
Vi gör några fiktiva lossas bokningar, går igenom dom vanligaste sidorna m.m.
Vi går igenom det ni vill och det som känns svårt.

En väldans massa text blev det...
Men hoppas ni förstår vad min tanke är.
Åter igen så är det inte menad som något försök att bli en ny "Dr. Miles"
Bara få dela med mig med kunskap som andra lärt mig genom åren och sprida "ringar" på vattnet.
Sen även kanske minimera alla "samma" frågor som kommer upp på forumet väldigt ofta.
Vi kan säker lösa något så att ni som ev inte kan komma på plats är med via dator.

Datum och tid är inte bestämt än,
Jag har lånat lite text från trådarna till dom tidigare workshoppen.

Så ni som skulle vara intresserade av att gå på detta, skriv här i tråden. Om du ev har lokal så kan du skriva här eller skicka om.

Jag är inte en bra person att förbereda/göra seminarier däremot kan jag ta emot frågor och svara på/lösa dem på plats.

Förberedelse av deltagare:
  • Varje deltagare tar med sin laptop alternativt surfplatta så att jag kan hjälpa/guida er på plats.
  • Varje deltagare får förbereda frågor som ni vill ställa/lösa.
  • Tiden som krävs är ungefär ca 3-4timmar utan lunch/middag/afternoon tea.
    Dock brukar det va ganska trevligt så det tenderar att dra ut på tiden :)
 

Johanna

Medlem
Vad innebär nybörjarnivå? Hur många timmar är det tänkt att ta? Vad tänker ni den ska innehålla? Jag är intresserad men har inte så många helger lediga
 
Vad innebär nybörjarnivå? Hur många timmar är det tänkt att ta? Vad tänker ni den ska innehålla? Jag är intresserad men har inte så många helger lediga
Om du klickar på knappen "Info" i första inlägget så ser du mer info.
upload_2019-3-12_21-45-39.png

Med den infon kan du säkert avgöra om du känner att det är något för dig.
Sist tor jag vi höll på i 2-3 timmar, men man är med så länge som man kan och vill.
Vi brukar kunna snöa in på saker och sist hade vi väldigt trevligt, tyckte jag i alla fall :)

Känner du att du vill delta så rösta på dom datumen i länken som finns så återkommer vi i denna tråd sen när en dag med flest röster är vald.
 
Last edited:
Jag ber er alla som har röstat på vilken dag ni kan medverka att följa denna tråd om ni inte redan gör det.
Detta så att ni se ev uppdateringar och vad som händer.
När vi väl bestämt dag så kommer alla som vill närvara behöva anmäla sig här i denna tråd igen.

upload_2019-3-13_21-41-30.png

Klicka i att "Följa diskussionen" på toppen av tråden för att få uppdateringar på vad som händer.

Just nu har vi en dag i ledning med 9st
 
Toppen