Senaste nytt

Ethiopian krasch Addis-Nairobi (ET302 2019-03-10)

Sweden

Medlem
Har flugit med Ethiopian Airlines ett antal gånger. När en olycka sker som denna så stannar mitt liv upp för en stund i alla fall.

RIP, mina tankar går till de omkomna och deras familjer. Kommer att ta en BC time out idag... för att hedra alla de omkomna.
 

Najk

Medlem
Oroväckande att ett så pass nytt flygplan får problem.

Kommer kännas lite lustigt på morgondagens flight till GVA och ibland funderar man på om allt flängande är värt det, men generellt sätt så är det ju väldigt få olyckor.

Mina tankar går till alla de drabbade och deras familjer.
RIP
 

pep

Medlem
Jeg har fløjet denne rute flere gange med ET. De bruger oftest Embraer 190 som jeg er helt vild med. Men det skulle ikke få mig til at afstå fra at flyve blot fordi de indsætter en ny Boeing....Risikoen for at falde ned er stort set nul. Flyver ruten igen i næste måned med glæde og uden at ryste en tøddel....
 

Direktorn

Medlem
Flög 737 Max mellan SJU och MIA med AA förra veckan. Hade ingen vidare tanke på det men kommer inte att resa med den modellen till dess Boeing kommit med en kristallklar förklaring och lösning. Uppenbart att det inte bara handlar om flygbolagen utan det är något som inte stämmer med 737 Max.
 

lucasd

Medlem
Oavsett bolagens säkerhetskultur så är det ytterst beklagligt att två flygplan som endast varit i trafik någon månad är med om olyckor som denna. Mig veterligen är det väldigt ovanligt också.

Tankarna går till alla med anhöriga ombord.
 
Toppen