Senaste nytt

Champagnetråden

Då hade jag kört på Clouet, men oavsett så är båda två bra val. Båda är goda så du blir garanterat nöjd :) (Palmer lite mer "sommrig".)
Tack, uppskattar hjälpen.
Det blir Clouet, den passar till snittarna vi ska ha, den täcker upp allt.
Så har vi Palmer som backup om Clouet inte finns eller är slut.
Blir ju några flaskor för 70 pers :confused:.
Det possetiva i allt är att systemet tar amex, poängjägare som man är.
 
Tack, uppskattar hjälpen.
Det blir Clouet, den passar till snittarna vi ska ha, den täcker upp allt.
Så har vi Palmer som backup om Clouet inte finns eller är slut.
Blir ju några flaskor för 70 pers :confused:.
Det possetiva i allt är att systemet tar amex, poängjägare som man är.
70 pers! Oj! Champagne slinker ner betydligt snabbare än rödvin t.ex... När är tillställningen? Kan annars gärna tipsa om bra champagner som är billigare men fortfarande mycket bra :) Billigare=fler flaskor och fler påfyllningar ;)
 
70 pers! Oj! Champagne slinker ner betydligt snabbare än rödvin t.ex... När är tillställningen? Kan annars gärna tipsa om bra champagner som är billigare men fortfarande mycket bra :) Billigare=fler flaskor och fler påfyllningar ;)
Den är i april, det kommer ju vara en del personer som kan sin champagne så jag vill ju inte ta den billigaste på hyllan.
Men vi har sagt något glas, och vi räknar med 2st glas/pers, sen får dom champis
 

Homer

Medlem
Vad ska man tro om den här då? Ny blandning 92% pinot noir slår de på trumman om
48 flaskor var ju förresten lite sparsamt



Webblansering 21 mars (med reservation för ändringar)

Nummer Beskrivning Leverantör Producent Varukategori Ursprung Pris Inköpt antal
90314-01 Veuve Clicquot La Grande dam 08 750 Moët Hennessy Sverige AB Veuve Clicquot ÖVRIGT VIN Champagne 1389 48
 
Vad ska man tro om den här då? Ny blandning 92% pinot noir slår de på trumman om
48 flaskor var ju förresten lite sparsamt



Webblansering 21 mars (med reservation för ändringar)

Nummer Beskrivning Leverantör Producent Varukategori Ursprung Pris Inköpt antal
90314-01 Veuve Clicquot La Grande dam 08 750 Moët Hennessy Sverige AB Veuve Clicquot ÖVRIGT VIN Champagne 1389 48
De har alltid hållit bra kvalitet, så den blir nog intressant.
 
Vad ska man tro om den här då? Ny blandning 92% pinot noir slår de på trumman om
48 flaskor var ju förresten lite sparsamt



Webblansering 21 mars (med reservation för ändringar)

Nummer Beskrivning Leverantör Producent Varukategori Ursprung Pris Inköpt antal
90314-01 Veuve Clicquot La Grande dam 08 750 Moët Hennessy Sverige AB Veuve Clicquot ÖVRIGT VIN Champagne 1389 48

Själv kommer jag att hoppa denna, mitt tycke är att La grande dame är bland de sämre av prestigevinerna från de stora husen.

Istället kan jag meddela att min kontakt på bolaget hintade om Bollinger La grande année 2008 kommer upp på hyllorna någon gång under april. Jag höjer dock ett varningens finger för att Systembolaget höjt priset på den ganska kraftigt och kan med stor sannolikhet fyndas utomlands för flera hundralappar billigare!
 

Jönsson

Medlem

Anfield

Medlem
82f479b8b40cfa95c56ff43153ec4ac0.jpg
 
Toppen