Senaste nytt

Good Morning, Vietnam !

Mimer

Medlem
Jag bodde väldigt bra och prisvärt på Sonnet Saigon Hotel när jag var där. Väldigt mycket rum för pengarna, hyfsat centralt och ok frukost.

Jade Pagoda tyckte jag var en upplevelse. Gillade både Ben Tranh och Binh Tay som marknader.

Mat... Pho, Pho, och igen Pho. Finns överallt och är lika gott överallt.

Öl... Pasteur Street Brewing, fantastisk om än lite dyr bryggeripub. I synnerhet om du vill ha något annat än ljus eller mörk lager.

Se upp för ficktjuvar, håll i kameran om du tar bilder. I övrigt upplevde jag Ho Chi Minh som en säker stad med det vanliga sunda förnuftet.

Taxi... Använd BARA Mai Linh eller Vinasun när du åker. De kommer inte lura dig som många andra bolag försöker. Var särskilt vaksam att du sätter dig i rätt bil om du åker från flygplatsen.
 

Anfield

Medlem
Tjenare igen !

Vi gillade Vietnam skarpt och planerar in Da Nang samt Hoi An i sommar ! Är det någon som kan rekommendera några hotell på stranden i detta område eller något häftigt stads hotell i Dan Nang ! Tänkte prova på 2-3 olika Hotell under vår vistelse, stor fördel om hotellen har lounge :)

Vad är uppfattningen om Hue ? är det värt ett besök ? och i så fal vart bor man då ?
 

pep

Medlem
I Hue boer du bo paa Saigon Morin (fra French Kolonial perioden vistnok fra 1903), der ligger ved Parfume River ved foden af Freedom Bridge der forbandt Nord og Syd. Ca 60-80 usd/nat. 4 star. Eller check Century, der er mere nightlife...Tag toget den ene vej (e.g. flyv til HUI, rejs med tog til DAD, flyv videre derfra. Eller omvendt).
 

themroc

Medlem
Befinner mig nu i Hanoi, med Da Nang och Hue som nästa destinationer, kanske även Dong Hoi. Tänkte höra om något intressant kanske äger rum i städerna närmaste tiden?
 
Toppen