Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

squeezen

Medlem
ytterst märkligt hur de värderar pris kontra poäng. Jag förstår ju såklart att kostnaden (minimumbud) beror på bokningsläget och hur mycket som är sålt. Men jag har en stundande resa till Shanghai där utresan ser ut så här:
Min bud är:
CPH-PVG go - plus= 14000p / 2500:-
Go-Business: 36000p/6000:- vilket ger ca 17-18 öre i värde per poäng enligt SAS.

Hemresan PVG-CPH
Go-Plus: 16000p/4100:- eller go-business 40.000p/6100:-
Detta antyder SAS ser värde på 25-26 öre.

Relationen poäng-pengar borde väl i princip vara konstant?
 

gjohansson

Medlem
ytterst märkligt hur de värderar pris kontra poäng. Jag förstår ju såklart att kostnaden (minimumbud) beror på bokningsläget och hur mycket som är sålt. Men jag har en stundande resa till Shanghai där utresan ser ut så här:
Min bud är:
CPH-PVG go - plus= 14000p / 2500:-
Go-Business: 36000p/6000:- vilket ger ca 17-18 öre i värde per poäng enligt SAS.

Hemresan PVG-CPH
Go-Plus: 16000p/4100:- eller go-business 40.000p/6100:-
Detta antyder SAS ser värde på 25-26 öre.

Relationen poäng-pengar borde väl i princip vara konstant?
Fast vi har ju flera ggr sett hur poängen ligger konstant men cash ändrar sig t.ex.
Jag ser detta mer som en indikator om de vill ha in poäng eller cash (vilket i sig är konstigt) men har inte själv lyckats tyda så mycket av detta.
 

squeezen

Medlem
Kikat en del i tråden men hittar inte, vet dock att det fanns info...
om jag vill buda på både plus och business, vad börjar jag med för att inte ”stänga möjligheten” buda på andra?
 

nitrid

Medlem
Försökte hitta i tråden vilken bokningsklass man hamnar i om man upgraderar en intraeuropeiskt flyg i bokningsklass Q?

Någon som vet?
 

ptotheg

Medlem
Hej,

Lånar tråden och undrar följande.

1. Har bokat 3 biljetter ARN-EWR i Okt. Vill försöka uppgradera min biljett till Plus eller Business från Go. SAS kundtjänst kan ”splitta” bokningen om jag ringer in eller hur?

2. Svårt att bilda mig en uppfattning om vad som brukar gå igenom i uppgradering. Har kollat i tråden rapportera dina bud och 12-22.000 poäng har gått igenom Go-Plus rätt ofta. 30.000 och uppåt i Business men ej lika frekvent. Vad ska jag buda för att känna att jag ska ha någorlunda chans? Att det går igenom är viktigare än att det blir till lägsta möjliga men vill heller inte elda upp hur mycket poäng som helst.

3. Om man uppgraderar med poäng visst får jag poängintjäning enl. den nya bokningsklassen?

Tack!

/Pontus
 
Toppen