B380-9 XWB
Medlem
Jag har en bokning med Lufthansa där jag mellan ut- och hemresa planerar att göra en ToR med SAS. Hemresa med SAS kommer alltså att ske innan hemresan med LH.
Utresan med SAS kommer att ske 5 dagar efter utresan med LH. Dock kommer endast ARN vara gemensam origin och destination för desa bokningar där de andra målen xxx och yyy är två skilda destinationer i Nordamerika där operating carrier är just LH* resp. SAS, enligt nedan.
LH
xxx-MUC-ARN
- 5 dygn
SAS
ARN-CPH-yyy
SAS
yyy-CPH-ARN
- 14 dygn
LH
ARN-FRA-zzz-xxx
*zzz är ett kort byte i Nordamerika där zzz-xxx kommer att ske med UA (LH codeshare).
Tanken att detta kanske inte helt tillåtet hade inte slagit mig förrän nu och jag fann begreppet "Back to back ticket" efter en snabb googling.
Kan detta ens definieras som en s.k. back to back-bokning?
Finns det någon risk med det trots två olika bolag som visserligen är *A?
Utresan med SAS kommer att ske 5 dagar efter utresan med LH. Dock kommer endast ARN vara gemensam origin och destination för desa bokningar där de andra målen xxx och yyy är två skilda destinationer i Nordamerika där operating carrier är just LH* resp. SAS, enligt nedan.
LH
xxx-MUC-ARN
- 5 dygn
SAS
ARN-CPH-yyy
SAS
yyy-CPH-ARN
- 14 dygn
LH
ARN-FRA-zzz-xxx
*zzz är ett kort byte i Nordamerika där zzz-xxx kommer att ske med UA (LH codeshare).
Tanken att detta kanske inte helt tillåtet hade inte slagit mig förrän nu och jag fann begreppet "Back to back ticket" efter en snabb googling.
Kan detta ens definieras som en s.k. back to back-bokning?
Finns det någon risk med det trots två olika bolag som visserligen är *A?