Senaste nytt

Newark Terminal B till Terminal A

pedsve

Ny medlem
Hej,
kommer med familj om 6 personer till Newark och landar med Sas på Terminal B. Ska sen vidare med United (2h 10 mins senare) från Terminal A.
Jag har läst någonstans att man efter att ha hämtat ut bagage och efter tull så finns det incheckningsdiskar för connecting flights redan på Terminal B för United (TA). Detta kan ju göra att jag slipper släpa bagage till Terminal A. Är det någon som vet om det stämmer?
Vilket sätt är smidigast att ta sig mellan terminal B och A på Newark när jag väl kommit ut ur tull/immigation området och ska ta mig bort till Uniteds incheckning på terminal A.
Fot/Buss el Monorail?
Tack för tips om hur jag smidigast löser min färd mellan B och A på Newark med bagage och familj......
 

Senator

Moderator
En ganska frekvent fråga i detta forum..

När ni har hämtat ut bagaget hos SAS, gått genom tullen så kommer ni ut i ankomsthallen. Precis till vänster, ca 30m från dörren ligger det transit center. Där lämnar ni väskor till United.

Sen går ni upp en våning, mot AirTrain som tar er till Terminal A. Följ skyltarna.
 

pedsve

Ny medlem
Tack Senator,
Jag ska ner till Charleston med United (utresa EWR) och är EBG, dock är inte min familj det. Vet ngn om man kan ta med sig familjemedlemmar i United Fast Track på TA som EBG? Vi har inte bokat business då det bara finns ekonomiplatser tillgängligt på EWR-Charleston. Eller skall jag försöka fixa till det vid transitdesk så jag slipper tjafs i Fast Track för Staralliance Gold
 

Senator

Moderator
Tack Senator,
Jag ska ner till Charleston med United (utresa EWR) och är EBG, dock är inte min familj det. Vet ngn om man kan ta med sig familjemedlemmar i United Fast Track på TA som EBG? Vi har inte bokat business då det bara finns ekonomiplatser tillgängligt på EWR-Charleston. Eller skall jag försöka fixa till det vid transitdesk så jag slipper tjafs i Fast Track för Staralliance Gold

Det som borde gå, är att be United göra en reissue av boardingkort när du har lämnat bagaget. Om ni alla är på samma bokning så hänger som oftast status med till alla.

Notera att Terminal A är riktigt sunkigt. Så bli bara glad om ni inte behöver hänga länge. United använder A2 Satellite. När jag har varit där har inte Fast Track spelat så stor roll. NOTERA att vissa United flighter till Charleston avgår från Terminal C, så bekvaka noggrant.

Charleston, en pärla. Jag pingar vår f.d. lokala förmåga i stan @sembl för tips. I så fall om ni söker tips starta en ny tråd. @sembl lämnade precis södern för ett artisan liv i Brooklyn :)
 

pedsve

Ny medlem
Stort tack Senator, uppskattar verkligen din hjälp. Ska ner mot Kiawah i några dagar och sen mot Cloisters på Sea Island. Sen tillbaka för att se Charleston sen hem via Chicago. Jag kontaktar @sembl, bra tips kan man aldrig få för mkt av.
 

bhen

Medlem
Tack Senator,
Jag ska ner till Charleston med United (utresa EWR) och är EBG, dock är inte min familj det. Vet ngn om man kan ta med sig familjemedlemmar i United Fast Track på TA som EBG? Vi har inte bokat business då det bara finns ekonomiplatser tillgängligt på EWR-Charleston. Eller skall jag försöka fixa till det vid transitdesk så jag slipper tjafs i Fast Track för Staralliance Gold

Om du laddar ner United appen och knappar in erat SAS-bokningsnummer kommer du kunna se United-boardingkorten dar, inklusive "Premier Access" som ger fast track och prioritetsboarding för alla i din bokning.
Den appen är før øvrigt bra å ha oavsett, du får gratis streaming av en del tv/serier på flyget, kan följa bagage, etc. Den slår SAS med hästlängder.
 

pedsve

Ny medlem
@bhen stort tack för det tipset. Det visade sig att leget mellan EWR och Charleston endast hade ekonomiplatser så det fanns ingen möjlighet till Premier Access där.... Däremot kunde jag göra seating vilket alltid är skönt när man reser med barn.
 

Senator

Moderator
@bhen stort tack för det tipset. Det visade sig att leget mellan EWR och Charleston endast hade ekonomiplatser så det fanns ingen möjlighet till Premier Access där.... Däremot kunde jag göra seating vilket alltid är skönt när man reser med barn.

Premier Access kommer antingen med premiumkabin eller status. Du har Star Gold via ditt SAS EBG:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/products/premier-access.html

* Complimentary Premier Access is determined by the Premier status of the traveler on the day of travel for all tickets, including award tickets. Customers traveling on the same reservation as someone who is eligible to receive complimentary Premier Access will also receive complimentary Premier Access.

Notera att ovan gäller United Mileage Plus, men jag det verkar som det appliceras för Star Gold också.
 

bhen

Medlem
Riktigt, det appliceras för EBG också. Du kommer få boarding group 1, bara Active Military och Premier 1K som boardar före dig.

Det är ovärderligt om man reser med handbagage då det i Usa är fight om plats för det i hatthyllorna.
 

Senator

Moderator
Riktigt, det appliceras för EBG också. Du kommer få boarding group 1, bara Active Military och Premier 1K som boardar före dig.

Det är ovärderligt om man reser med handbagage då det i Usa är fight om plats för det i hatthyllorna.

Nu var frågan om Premier Access via EBG också gäller för medresenärer på samma PNR. Statusmedlem UAMP står det tydligt, men har du erfarenhet av detta?
 
Toppen