Senaste nytt

Hovet flyger kungligt

Traveller

Medlem
Det är tydligt att hovet flyger kungligt. "Flyg med klass- Flyg med SAS. Hamnade åter bakom Prins Karl Philip i Biz på SK525 mot London denna morgon. Lärde mig något intressant. Prins Daniel flyger Biz men livvakterna eco.
Jag och prinsen med kompani kom in sist i planet. SAS personal tog först och bad de som satt på raden bredvid att använda det i business blockerade sätet under start för där skulle livvakten sitta. Väl uppe i luften så gick livvakten bak till rad tio och satte sig. Då bälteslampan slogs på igen kom livvakten snällt tillbaka men satte sig då på den blockerade stolen mellan Prinsen och en kvinna i uniform. Sedan bad SAS personal oss andra runt omkring att sitta och vänta till prinsen gått av. Detta av säkerhetsskäl.
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Det finns inte så många livvakter att några är incognito men det är nog rätt osannolikt att SAS passagerar i allmänhet är ett problem. Om det är bra att livvakterna sitter i economy beror väl på om livvakterna sitter på gångplatser eller inte. Kan vara svårt att ingripa från fönsterplatsen.
 

Patrik

Medlem
Från fönsterplats ställer de sig väl bara upp och skjuter eventuell förövare... Undrar hur de löser uppsikten i ett plan, fredrik och filippa satt på samma fik som jag här i täby när de fortfarande var ihop då satte sig livvakterna vid ett annat bord men så att de såg åt varsitt håll (360 graders täckning), då borde ju ena livvakten sitta på jumpseat för att ha kontroll över kabinen.
 

Chrille

Medlem
Det är alltså hovet som krävt att SAS inte längre har en separat Business-kabin. #bitarnafallerpåplats

...och inga metallbestick.

Dessutom vill dom inte att det ska serveras Pommery till kreti-och-pleti eftersom det tycks vara kungens favoritdricka. #bitarnafallerpåplats
 

CarlT

Medlem
När jag flög till EWR i våras hade drottningen sällskap av flera SÄPO-vakter i C. Vi var tvungna att sitta ner tills drottningen hade klivit av planet.
 
Toppen