Senaste nytt

Istanbul New Airport - öppnar 6 April 2019?

aldrighemma

Medlem
Nu verkar det vara 6-7 april som gäller enligt källor på FlyerTalk, Europa tråden.
Perfekt eftersom jag har en möjlig resa planerad via Istanbul i Juni! Jag missade ju nya flygplatsen då jag passerade i Januari i år :(
Är verkligen nyfiken på den nya CIP loungen..., dom får ju ligga i om dom ska bräcka den gamla !
 

Voyageur

Medlem

Sannerligen skrämmande och ledsam läsning. Bra artikel i allmänhet.

Turkiska staten har verkligen bottennappat med Erdogan i spetsen sen han deklarerade sina "Osmanska" imperialist drömmar likt Putin några år sedan. Turkiet har stadigt tagit steg tillbaka mot ett tredje världens land, inte bara ekonomiskt men också folkhälsomässigt.

Tyvärr är Erdogans diktatorskap en rutinmässig följetång av historiska fotspår där alla boxar tickas en efter en och landet ska nu byggas slaviskt även om det betyder slutet för dem långsiktigt.

Intressant att betydande forskning bedömt flygplatsen som lönsam först i mitten av 2040- talet:p
 

Samosaguas

Medlem
Nu verkar det vara 6-7 april som gäller enligt källor på FlyerTalk, Europa tråden.
Skulle kunna ligga något i detta. Har tittat på en resa ARN-IST-EBB med utresa 7 april. Helt plötsligt för någon dag sen så finns det varken biljetter i economy eller business. Möjligen har det att göra med inställda flyg i samband med flytt?
 

PYRZ

Medlem
Skulle kunna ligga något i detta. Har tittat på en resa ARN-IST-EBB med utresa 7 april. Helt plötsligt för någon dag sen så finns det varken biljetter i economy eller business. Möjligen har det att göra med inställda flyg i samband med flytt?
Kan säkert bero på den planera öppningen i April, då det inte ska gå några flyg alls under 1-2 dygn. Men som sagt, så tror jag inte att de kommer kunna öppna det förrän tidigast i höst. Även om själva terminalen kanske blir klar så är det mycket som inte är klart, tex cargo byggnader, hangarer, crew terminal mm.
 

malmokalle

Medlem
Något verkar vara på gång...…

upload_2019-3-11_10-21-8.png
 
Toppen