Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har någon förresten erfarenhet av att få bonus tillbakadragen, om en inbjudne inte spenderat 10k under första året/inte använt det?
 

palmen

Moderator
Förvisso inte min frågan. Jag tänker om man ber någon bekant/familjemedlem, som säkert kan signa upp för att vara schysst, men inte med säkerhet kommer använda kortet.
Man skaffar inte ett kreditkort för att vara schysst mot någon annan, det skulle inte jag göra i alla fall.
När sådant sätts i system att man värvar folk som sedan inte använder kortet så finns det stor chans att det blir tråkigheter för både sig själv och andra.
 

Flyer722

Medlem
Förvisso inte min frågan. Jag tänker om man ber någon bekant/familjemedlem, som säkert kan signa upp för att vara schysst, men inte med säkerhet kommer använda kortet.
För att vara säker att amex inte kallar tillbaka dina poäng får du tömma kontot på poäng och köpa en bonusresa. Då finns det inga poäng att ta tillbaka. Eurobonuskontot kan väl inte vara i minus?

Sedan såg jag att du sa spendera 10k, vilket är amex sas classic nivå med endast 7500 poäng som välkomstbonus. Om den inbjudna bara ska ansöka om kortet för dig så kan väl han ta platinumkortet som generar 25k poäng och sedan säga upp det kortet så får du 3 gånger mer poäng dessutom kan personen som ansöker åtnjuta sig av fin fina förmåner.
 
För att vara säker att amex inte kallar tillbaka dina poäng får du tömma kontot på poäng och köpa en bonusresa. Då finns det inga poäng att ta tillbaka. Eurobonuskontot kan väl inte vara i minus?

Sedan såg jag att du sa spendera 10k, vilket är amex sas classic nivå med endast 7500 poäng som välkomstbonus. Om den inbjudna bara ska ansöka om kortet för dig så kan väl han ta platinumkortet som generar 25k poäng och sedan säga upp det kortet så får du 3 gånger mer poäng dessutom kan personen som ansöker åtnjuta sig av fin fina förmåner.
Det han refererar till är VILLKOR FÖR ATT BJUDA IN EN VÄN. Detta gäller alla kort.

Punkt 4.
”American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som kortmedlem. ”
 

Flyer722

Medlem
Det han refererar till är VILLKOR FÖR ATT BJUDA IN EN VÄN. Detta gäller alla kort.

Punkt 4.
”American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som kortmedlem. ”
Ja, och jag gav honom tips på vägen för hur man ska undkomma detta problem. Jag sa inte att det bara gäller ett visst kort.
 

matski

Medlem
Fråga som jag har försökt hittat svar på men inte lyckats:

Om min fru har ett extrakort kopplat till mitt Amex Elite, kan hon då skaffa ett eget Amex Elite som jag värvar henne till? Är det ok?

Tack på förhand!

(tillägg: verkar som att svaret stod i denna tråd...)
 

Tonton

Medlem
Fråga som jag har försökt hittat svar på men inte lyckats:

Om min fru har ett extrakort kopplat till mitt Amex Elite, kan hon då skaffa ett eget Amex Elite som jag värvar henne till? Är det ok?

Tack på förhand!

Svaret på din fråga står bokstavligen 10 inlägg ovanför ditt inlägg.

Men i och med att ditt läge är lite annorlunda, så ska jag svara på det också.:)
Yes, hon kan signa på för ett eget elite samtidigt som hon har ett elite extrakort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen