Senaste nytt

British Airways nya kreditkort från Resurs

fcx

Medlem
Loungekey, värt? Är det bara för dig eller får du ta med en gäst? Vilket kort skulle ni föredra om man spenderar mellan 40-50k? Gillade entercard, är sjukt skeptisk till resurs, kanske mest för att man har dålig koll.

Har man så mycket spend så får man mer flyg för pengarna med något av SAS-korten, men om man absolut vill ha BA så har man ju typ inga alternativ.
 

Klimpy

Ny medlem
Har man så mycket spend så får man mer flyg för pengarna med något av SAS-korten, men om man absolut vill ha BA så har man ju typ inga alternativ.
Har ett SAS nu. Har flugit med din en gång i livet och SA typ tre ggr. Ör alltid One world var man än ska.
 

henrik l

Medlem
Har ju BA som mitt huvudprogram, har en spend som skulle ge en Amex 2-4-1 på SAS, men flyger nästan aldrig *A. Så för 22 500 miles kan man inte göra så mycket kul. Detta erbjudandet verkar inte vara så lukrativt, men sign up bonusen på ett classic skulle man ju kunna kapa åt sig. Så när det gäller kreditkorten, ser jag M&M-kortet som det mest attraktiva om man bara sporadiskt flyger med *A.
 

Homer

Medlem
Har ju BA som mitt huvudprogram, har en spend som skulle ge en Amex 2-4-1 på SAS, men flyger nästan aldrig *A. Så för 22 500 miles kan man inte göra så mycket kul. Detta erbjudandet verkar inte vara så lukrativt, men sign up bonusen på ett classic skulle man ju kunna kapa åt sig. Så när det gäller kreditkorten, ser jag M&M-kortet som det mest attraktiva om man bara sporadiskt flyger med *A.

Du har missförstått, du ska inte flyga du ska hyra bil.
 

Tonton

Medlem
Kan man få välkomstbonus för båda korten, må tro?

Blir ju i så fall 12 500 Avios för 1583 SEK (förutsatt att man behåller korten hela året).
 

Tonton

Medlem
Premiumkortet, som betalas månadsvis, kan du väl säga upp när du fått bonusen.

Absolut! Jag tolkar det som att man får tillbaka från det vanliga kortet också. De räknar helt enkelt ut *X/365* för att få fram årsavgiften som är förbrukad.

"Om avtalet avslutas av banken eller kontohavaren innan den period för vilken årsavgift/månadsavgift betalats i förskott har gått till ända, har kontohavaren rätt till återbetalning av den del avgiften som avser tiden efter det att avtalet har avslutats." Källa: https://documenthandler.resurs.com/...tural&docType=commonTerms&land=SE&language=sv (punkt 8.12)

Med det sagt så tänkte jag att det inte var så positivt att skriva ut det här i tråden, med risk för att många "missbrukar" systemet ;)
 

Homer

Medlem
"missbruka" har ju gått att göra i flera år, även med SAS och andra kort.
Förr var det dessutom förmånligare eftersom man oftast slapp betala årsavgift första året.
 

bstark

Medlem
Classic kanske kan vara värt första året, men har för lite spend för att sprida ut det på allt för många kort. Är inte heller riktigt jätteförtjust i Resurs.

Ännu ett Mastercard... man kan tro att Visa har 5% marknadsandel i det här landet.
 
Toppen