Senaste nytt

Champagnetråden

mygal

Medlem
Dagens drycker med vänner.
 

Attachments

  • 48F117EA-6937-48BE-B454-A86A60F9FA14.jpeg
    48F117EA-6937-48BE-B454-A86A60F9FA14.jpeg
    94,5 KB · Visningar: 254
Ja idag var inte min dag heller. Fick just rapport hemifrån om en beställning där 3 av 3 flaskor fin champagne Krug1996 kom fram i totalt trasiga lådor och någon flaska hade revor i folien vid korken. Trist men sånt som händer! Är på resande fot så jag får hoppas att innehållet är bra när man en gång ska dricka dom:rolleyes:
Aj fan, de låter oroväckande! Tro du får tala med avsändaren ordentligt nästa gång så denna sköter sig med emballage. Även om lite Patina på flaskor kan ibland va lite fint :)
 

Agö

Medlem
Sen är det nån som vet om och i sådana fall hur man kan få tag på en Cristal 2008 via systembolaget?

Enligt min källa släpps Cristal 08 den 6 mars till priset 1995kr. 2000 flaskor blir Systembolaget tilldelade och dessa lär gå åt fort.
Yes, nysläpp idag i BS.

"Dagens eftertraktade släpp i beställningsortimentet Cristal 2008

Louis Roederers prestigechampagne Cristal årgång 2008 fick hela 100 poäng och det märktes i lanseringen i september då Systembolaget snabbt sålde slut. Nu har ni chansen att återigen få tag i en flaska av denna populära årgång.

Sommaren 2008 var det torrt men svalt, vilket gav fräschör till druvorna vilket vinet tydligt återspeglar. 71857 Cristal 2008, 1995 kr är en komplex och nyanserad Champagne med frisk smak, inslag av gula äpplen, rostat bröd, nougat, mineral, lättrostade mandlar, kex och apelsin. Strukturen är energifull men harmonisk och mycket elegant. "Min bästa hittills" säger Roederers källarmästare Jean-Baptiste Lecaillon."
 
Cristal 2008 går att beställa via det statliga monopolet just nu för de som är intresserade, flaskorna lär gå åt fort!
Där var de 1200 flaskorna slut. Enligt kundtjänst ska de tagit slut redan efter en minut, bara att hålla tummarna på att min beställning gick igenom. På hemsidan står det fortfarande att det finns tillgänglighet, vilket det enligt kundtjänst inte gör!
 
Toppen