Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maja

Medlem
@marcusb Det är bonus för värvning till Amex just nu! Så för Elite får du 22.500 EuroBonus-poäng efter du har uppnått spenderingar (som du verkar kunna göra med råge enligt ditt inlägg).

Tidigare (läs november -18) så fick man de 20.000 statusgrundande poängen direkt efter godkänd ansökan, nu har det varit någon rapport om att de har hållits inne till dina tre gratismånader är över. Du kan givetvis säga upp kortet när du vill. Gör du det inom 3 månader så kostar inte kortet dig något

Sas Mastercard Premium ger 1000 EuroBonus-poäng/mån. Du får alltså inte alla 12k direkt. Dessa är också statusgrundande.

Lycka till med dina nya kort!
 

kander

Medlem
Tidigare (läs november -18) så fick man de 20.000 statusgrundande poängen direkt efter godkänd ansökan, nu har det varit någon rapport om att de har hållits inne till dina tre gratismånader är över.

Fick mina tämligen snabbt när jag skaffade Elite i mitten av januari, men kan så klart ha ändrats sen dess.
 
Jag vet någon som ansökte om Elite i början av förra veckan, fick kortet redan på fredagen och en vecka efter det kom de 20,000 statusgrundande poängen in på kontot. Säker källa ;)
 
Last edited:
@marcusb Om du skall signa ett kort nu så är det ett bra erbjudande, speciellt om du använder någon av "värvarna" i forumet (nej jag är inte en av dom) och vet du att du skall spendera 60k eller så är det ett bra tillfälle att dels dra in lite poäng, känna på kortet och sen kan du ju lätt nedgradera om du så önskar. Det kommer möjligen kosta dig en uc men det kan det vara värt (?).
 
Källan skrev fel, och som vanligt är det inte killen i brevfilmen - som det handlar om i verkligheten - eller så kanske det var det - den här gången. Jag fick iaf in mina 20k poäng, källan är säker, dock så skrev han fel.
 

squeezen

Medlem
hallå alla, jag tänkte skaffa mig ett kreditkort och har tyvärr inte många att rådfråga men tusen tack för att ni finns och hoppas ni kan hjälpa samt att jag kan hjälpa tillbaka.

jag tänkte använda ngn av dessa värvningslänkar och skaffa ett amex sas elite. men undrar om jag skulle kunna säga upp det inom tre månader... få bonusen (18000 eller 22500 beroende på om jag skaffar platinum eller elit) (kanske dock inte kvalificerar för platinum) och sedan byta till sas egna Mastercard eurobonus kort premium och få deras bonus om jag tror 12 000 poäng samt sedan ha kvar det kortet. detta premium masterkort som inte är 4000 kr om året men 1500 kr... alltså billigare och ger mer poäng och har ingen familj så behöll inte extrakort eller reseförsäkring för en hel familj etc

jag antar att jag kanske inte får de där statusgrundade poängen från amex (för de kommer väl efter ett år...?) men jag undrar helt enkelt om det är ett bra "upplägg" samt går eller om de väntar med alla poängen tills det en har bundit sig/betalat ett visst antal månader.
jag vill byta då jag ser mer fördelar med sas Mastercard kort eller amex cashback kort men ger ju gärna dessa värvningspoäng till ngn (samt tar själv).

var så nära på att klicka "ansök" och fann sedan här att jag nog kan göra ngn glad genom att bli värvad

men.
har ni bytt? hoppat mellan kort? har flera?
det funkar?

jag ska köpa en massa inredning, dyra sängar mm så kommer säkert spendera 60 k på mindre än en månad om inte mer.
Det har diskuterats ett antal gånger kring detta och det finns rapporter i båda håll, dvs man får statuspoäng eller inte. Merparten tyder på att man får dem oavsett men man ska inte ta det som en garanti eller rättighet. Mer fundera över sin moral i att mjölka systemet utan tanke på att vara en del av det.

Lycka till
 

Sebastian.k

Medlem
Mycket intressant med Amex elite kampanjen nu!

Jag har signat amex premium förra månade, spend på ca 25k idag innan 1:a fakturan har landat och har redan fått sign-Up Bonus för amex premium. Tanken var att köra premium året ut för att få 2-4-1 och utvärdera och sedan signa elite.

I och med elite kampanjen NU funderar jag på att säga upp mitt amex premium och signa elite pga kampanjen då jag når 300k spend per år och får mer förmåner samt EBS direkt (har mc sas eb premium).

Eller gynnar denna kampanj bara den som värvar?

Tacksamför synpunkter!
 

Canadien

Medlem
Mycket intressant med Amex elite kampanjen nu!

Jag har signat amex premium förra månade, spend på ca 25k idag innan 1:a fakturan har landat och har redan fått sign-Up Bonus för amex premium. Tanken var att köra premium året ut för att få 2-4-1 och utvärdera och sedan signa elite.

I och med elite kampanjen NU funderar jag på att säga upp mitt amex premium och signa elite pga kampanjen då jag når 300k spend per år och får mer förmåner samt EBS direkt (har mc sas eb premium).

Eller gynnar denna kampanj bara den som värvar?

Tacksamför synpunkter!

Det är samma bonus (25%) åt bägge håll, men jag hade funderat på hur mkt spend du kommer upp i. Om det inte blir mer än 150-200 så skulle jag inte bytt till Elite, utan fortsatt med Premium och försökt värva några kollegor/vänner. Elite är rätt mkt dyrare och man behöver ganska stort inflöde av Eurobonuspoäng för att kunna nyttja 2 vouchers per år maximalt.
 
Mycket intressant med Amex elite kampanjen nu!

Jag har signat amex premium förra månade, spend på ca 25k idag innan 1:a fakturan har landat och har redan fått sign-Up Bonus för amex premium. Tanken var att köra premium året ut för att få 2-4-1 och utvärdera och sedan signa elite.

I och med elite kampanjen NU funderar jag på att säga upp mitt amex premium och signa elite pga kampanjen då jag når 300k spend per år och får mer förmåner samt EBS direkt (har mc sas eb premium).

Eller gynnar denna kampanj bara den som värvar?

Tacksamför synpunkter!
Du kan ha kvar Premium och köra dubbla kort om du vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen