Senaste nytt

AMEX PLATINUM- för mig samt frågor.

Falk

Medlem
Vet någon anledningen till varför Amex plockade bort Scandic-samarbetet från platinum-kortet?
 

PP4EH

Medlem
jaha, detta startade ju inte så positivt.

Jag beställde via BC värvning Amex Elite.

Jag beställde 1 Elite, 1 Extra kort i mitt namn
Och 3 kort till familjen.

Ett av mina kort dök upp igår, samt 1 familjemedlems kort.
Idag dök mitt reservkort upp samt ett till kort i samma familjemedlems namn som dagen innan.

Så nu har jag 2 kort i mitt namn ( som det ska vara )
2 kort i farsans namn ( skall vara 1 )
Och inget kort till frugan eller brorsan. ( dom ska ha varsitt)

Ringer till AMEX och pratar med någon nisse som dividerar fram och tillbaks men förstår ingenting, han säger inte när han lämnar luren för att söka information så det blir tyst långa stunder i luren, sen kommer han tillbaks för att till slut säga att dom får höra av sig imorgon, och att jag ska ha en trevlig kväll!

Har registrerat mina 2 kort, som förövrigt leder till att man måste ha 2 konton på amex hemsida, förstår inte varför jag inte kan ha ett inlogg med båda korten?.

Har även registrerat mitt EB till kortet, men ingen konfirmation från varken SAS eller AMEX ifall detta gått igenom.

Har registrerat farsan kort, ( givetvis ett till konto på hemsidan).
Det andra kortet som farsan fått som han inte skall ha egentligen har jag inte rört i väntan på svar från AMEX.

När jag loggar in på mitt konto så kan jag se alla 5 korten, där står det som jag har beställt, alltså
1 huvud kort, 1 extra kort, 1 för farsan, 1 för brorsan, 1 för morsan.

Vad jag har i han är 4 kort varav ett jag inte ens beställt.

Oavsett, tänkte att jag skulle dra igång å shoppa lite, försökte köpa lite LED lampor på en hemsida som har AMEX som betalalternativ, men kortet går inte igenom.
Försöker sedan på Amazon.de, beställningen går igenom för att sen få ett email om att betalningen inte gick igenom.
Kontot på amex.se visar att jag använt 0 kr.


Någon som vet med sig att det kanske tar en tid från registrering av kort på hemsidan till att man kan börja använda det?


PS
Använde min inbjudnings länk för att bjuda in farsan till ett Platinum, där han då beställde ett till Platinum till mig och ett Gold till brorsan.

Undra hur det äventyret kommer sluta?
 

NotRyan

Medlem
Har registrerat mina 2 kort, som förövrigt leder till att man måste ha 2 konton på amex hemsida, förstår inte varför jag inte kan ha ett inlogg med båda korten?.
Det här låter konstigt. Jag har mina tre Amex-kort i samma profil, Elite + Elite AC samt Premium.
 

samet

Medlem
jaha, detta startade ju inte så positivt.

Jag beställde via BC värvning Amex Elite.

Jag beställde 1 Elite, 1 Extra kort i mitt namn
Och 3 kort till familjen.

Ett av mina kort dök upp igår, samt 1 familjemedlems kort.
Idag dök mitt reservkort upp samt ett till kort i samma familjemedlems namn som dagen innan.

Så nu har jag 2 kort i mitt namn ( som det ska vara )
2 kort i farsans namn ( skall vara 1 )
Och inget kort till frugan eller brorsan. ( dom ska ha varsitt)

Ringer till AMEX och pratar med någon nisse som dividerar fram och tillbaks men förstår ingenting, han säger inte när han lämnar luren för att söka information så det blir tyst långa stunder i luren, sen kommer han tillbaks för att till slut säga att dom får höra av sig imorgon, och att jag ska ha en trevlig kväll!

Har registrerat mina 2 kort, som förövrigt leder till att man måste ha 2 konton på amex hemsida, förstår inte varför jag inte kan ha ett inlogg med båda korten?.

Har även registrerat mitt EB till kortet, men ingen konfirmation från varken SAS eller AMEX ifall detta gått igenom.

Har registrerat farsan kort, ( givetvis ett till konto på hemsidan).
Det andra kortet som farsan fått som han inte skall ha egentligen har jag inte rört i väntan på svar från AMEX.

När jag loggar in på mitt konto så kan jag se alla 5 korten, där står det som jag har beställt, alltså
1 huvud kort, 1 extra kort, 1 för farsan, 1 för brorsan, 1 för morsan.

Vad jag har i han är 4 kort varav ett jag inte ens beställt.

Oavsett, tänkte att jag skulle dra igång å shoppa lite, försökte köpa lite LED lampor på en hemsida som har AMEX som betalalternativ, men kortet går inte igenom.
Försöker sedan på Amazon.de, beställningen går igenom för att sen få ett email om att betalningen inte gick igenom.
Kontot på amex.se visar att jag använt 0 kr.


Någon som vet med sig att det kanske tar en tid från registrering av kort på hemsidan till att man kan börja använda det?


PS
Använde min inbjudnings länk för att bjuda in farsan till ett Platinum, där han då beställde ett till Platinum till mig och ett Gold till brorsan.

Undra hur det äventyret kommer sluta?

Tror du behöver aktivera kortet genom ett köp i vanlig butik där du slår din kod innan du kan börja använda det för e-handel.
 

Slipsknut

Medlem
Kommer det nya kortet fungera smärtfritt i kortmaskinerna nu?

När Centurion kom i metall så hade kortet sönder betalmaskiner.
En nära vän jobbade i handel då och samma kunds kort hade sönder båda deras maskiner.

OM det nu var kortet men känns som en märklig om det skulle vara något annat :)
 

palmen

Moderator
Kommer det nya kortet fungera smärtfritt i kortmaskinerna nu?

När Centurion kom i metall så hade kortet sönder betalmaskiner.
En nära vän jobbade i handel då och samma kunds kort hade sönder båda deras maskiner.

OM det nu var kortet men känns som en märklig om det skulle vara något annat :)
De korten var tjockare än vanliga kort vilket gjorde att kortterminalen gick sönder. Vi fick byta många terminaler pga det.
 

lucasd

Medlem
Kommer det nya kortet fungera smärtfritt i kortmaskinerna nu?

När Centurion kom i metall så hade kortet sönder betalmaskiner.
En nära vän jobbade i handel då och samma kunds kort hade sönder båda deras maskiner.

OM det nu var kortet men känns som en märklig om det skulle vara något annat :)
Antagligen så har det lösts nu. Har ju gått ett par år sedan de första metallkorten kom.
 
Toppen