Senaste nytt

Conrad Tokyo eller Hilton Tokyo

Maja

Medlem
Har en befintliga poängbokning på Hilton Tokyo för 5 nätter i april. Kommer ha bott de två föregående nätter på Conrad Osaka.

Inser nu att jag har poäng så att jag skulle kunna ändra min bokning till Conrad även i Tokyo.

Är det värt poängskillnaden?

Det är vårt första besök i Tokyo och just nu känner jag mig något förvirrad sett till områden, tunnelbana etc.

Så vad är er erfarenhet? @kristerj & @Jönsson :D svarade i den gamla Conrad Tokyo-tråden, (Conrad Tokyo - erfarenheter | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor men jag skulle gärna ta emot lite mer input och jämförelse hotellen sinsemellan. Ups and downs helt enkelt.

Söker nog mest bara lite mer allmän input för att kunna fatta ett beslut. :oops::rolleyes:

Tack på förhand!
 

kristerj

Medlem
Första gången vi var i Tokyo bodde vi på Hilton, andra gången blev det Conrad. Området runt Hilton upplevde vi som lite mindre exklusivt med mer "normal" shopping. Conrad ligger nära Ginza och där är det exklusivare. Båda hotellen har promenadavstånd till ett stort utbud av restauranger och bra kommunikationer i närheten. Conrad är lättare att nå till/från Haneda om ni flyger dit. Från Conrad kan man även gå till gamla fiskmarknaden där det finns massor av fiskrestauranger och små butiker med diverse utbud. Från Hilton kan man gå till stadshuset (government building) där man gratis kan åka upp och titta ut över Tokyo. Det tar 10-15 min att gå från Hilton till Shinjuku Station med utmärkta kommunikationer över hela Tokyo.

När det gäller hotellen så var vi nöjda med rummen på båda båda ställena. Helt OK sängar, lite hårda men det är nog standard i Japan och fina badrum, så här tyckte jag inte det var någon större skillnad på hotellen. Vi fick uppgradering på Hilton men inte på Conrad (jag var HHD vid båda vistelserna). Loungen på Hilton var mycket välbesökt, i loungen på Conrad var inte så mycket folk och lite mer personlig betjäning. Conrad skulle jag säga är lite mer "business" medan Hilton är lite "folkligare", vilket avspeglar sig i priserna. Har man rum mot Tokyo Bay på Conrad så gillar jag den utsikten bättre än den på husen runt Hilton.

Det finns ganska gott om recensioner och bilder på båda hotellen på t ex Tripadvisor, så du kan få lite mer detaljinfo.

Om det är värt skillnaden i poäng/pengar kan du nog bara svara på beroende på kostnad och din budget och hur länge ni stannar. Oavsett val så tror jag att ni kommer att trivas mycket bra i Tokyo.
 

FredrikW

Medlem
Jag har inte erfarenhet av hotellen, men åker tillbaka till Tokyo en andra gång senare i år efter att ha blivit helt fascinerad av stället under en tvåveckors vistelse med familjen, och jag väljer att bo i Shinjuku då det är ett perfekt område för mig. Ginza är lite mer posh och finshopping.

Det är vad ni än väljer mycket enkelt att ta sig runt i staden och man kan utan problem utforska de delar man känner för så länge man bor någorlunda centralt, vilket ni gör i båda fallen.
 
Bott på båda hotellen och som föregående talare säger stämmer de på punkt o pricka. Jag valde Conrad den andra gången dock för att jag ville ha hjälp med en restaurang bokning på Sukiyabashi Jiro i Ginza och hade gjort efterforskning att Conrads "head of concierge" hade goda kontakter med restaurangen. De gjorde mig inte alls besvikna när de återkom efter bara 2 dygn med en lista där de i princip bekräfta att de kommer lösa sig. Sedan 6 veckor innan min vistelse återkom de igen och bekräftade att jag nu hade en bokning för 1 person på lunchen.

Hilton är lite i en annan del av Tokyo men det är så enkelt att ta sig runt i denna stad så läget spelar ingen riktig roll i mitt tycke. Hilton fick jag ingen uppgradering då hotellet var fullbokat men front office var redan vid incheckning beredda på detta och erbjöd mig ersättning i form av en flaska rött eller vit vin på rummet och lite tilltugg som kom upp direkt efter jag kom till rummet. Loungen på Conrad är ju bättre än Hilton men de skall de ju också vara, fick även uppgradering på Conrad till executive room som HHD.
 

Maja

Medlem
Tack för er input! Jag räknar inte med någon direkt uppgradering alls, då jag förlorar HHD knappt 2 veckor innan vi kommer dit. Blev för få hotellnätter förra året helt enkelt. För se vad HHG ger mig, men räknar inte med att få tillgång till loung etc. då jag inte kommer boka ett executive room.

Även om jag betalar mer poäng på Conrad så slipper jag kontantkostnaden för en extrasäng som jag måste ha till dottern där, men vi klarar oss med deras stora twinsängar på Conrad.

Känns alltid lite nervöst att boka av en befintlig poängbokning innan man har fått till den andra bokningen med poäng. Är inte så sugen på att betala kontant för något av hotellen just nu nämligen. :eek::D
 

Wyll

Medlem
@Maja En vän vart i en liknande situation på Hilton i Tokyo. Han va HDD när han bokade men hade blivit nedgraderad någon dag/vecka innan. Han fick uppgradering, 2st fria drinkar i baren, frukost i restaurangen samt lounge tillgång. Han checkade även in vid 9 tiden på morgonen.

Hoppas det samma händer dig om du väljer Hilton dvs!
 

mika

Medlem
Jag bodde på Hilton Tokyo för några veckor sedan (som Diamond). Då var loungen stängd för renovering. Dom hade happy hour istället på baren för två timmar på kvällen, som var verkligen inget trevligt. Jag blev uppgraderad två gånger. Först enligt appen till Jr. Suite (checkade in till det på appen) och sedan till King City Suite Executive när jag checkade in på hotellet. Helt OK hotel, men efter att ha bott innan det på Prince Gallery Kioicho kändes det inte som något speciellt. Sviten som jag fick var faktiskt ganska sliten, i behov av renovering.
 
Last edited:

Maja

Medlem
@mika Tack för återkopplingen! Har precis bokat av Hilton och ändrat till Conrad istället. Hoppas det blir bra! :)
 
Toppen