Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

marcusb

Medlem
hallå alla, jag tänkte skaffa mig ett kreditkort och har tyvärr inte många att rådfråga men tusen tack för att ni finns och hoppas ni kan hjälpa samt att jag kan hjälpa tillbaka.

jag tänkte använda ngn av dessa värvningslänkar och skaffa ett amex sas elite. men undrar om jag skulle kunna säga upp det inom tre månader... få bonusen (18000 eller 22500 beroende på om jag skaffar platinum eller elit) (kanske dock inte kvalificerar för platinum) och sedan byta till sas egna Mastercard eurobonus kort premium och få deras bonus om jag tror 12 000 poäng samt sedan ha kvar det kortet. detta premium masterkort som inte är 4000 kr om året men 1500 kr... alltså billigare och ger mer poäng och har ingen familj så behöll inte extrakort eller reseförsäkring för en hel familj etc

jag antar att jag kanske inte får de där statusgrundade poängen från amex (för de kommer väl efter ett år...?) men jag undrar helt enkelt om det är ett bra "upplägg" samt går eller om de väntar med alla poängen tills det en har bundit sig/betalat ett visst antal månader.
jag vill byta då jag ser mer fördelar med sas Mastercard kort eller amex cashback kort men ger ju gärna dessa värvningspoäng till ngn (samt tar själv).

var så nära på att klicka "ansök" och fann sedan här att jag nog kan göra ngn glad genom att bli värvad

men.
har ni bytt? hoppat mellan kort? har flera?
det funkar?

jag ska köpa en massa inredning, dyra sängar mm så kommer säkert spendera 60 k på mindre än en månad om inte mer.
 
hallå alla, jag tänkte skaffa mig ett kreditkort och har tyvärr inte många att rådfråga men tusen tack för att ni finns och hoppas ni kan hjälpa samt att jag kan hjälpa tillbaka.

jag tänkte använda ngn av dessa värvningslänkar och skaffa ett amex sas elite. men undrar om jag skulle kunna säga upp det inom tre månader... få bonusen (18000 eller 22500 beroende på om jag skaffar platinum eller elit) (kanske dock inte kvalificerar för platinum) och sedan byta till sas egna Mastercard eurobonus kort premium och få deras bonus om jag tror 12 000 poäng samt sedan ha kvar det kortet. detta premium masterkort som inte är 4000 kr om året men 1500 kr... alltså billigare och ger mer poäng och har ingen familj så behöll inte extrakort eller reseförsäkring för en hel familj etc

jag antar att jag kanske inte får de där statusgrundade poängen från amex (för de kommer väl efter ett år...?) men jag undrar helt enkelt om det är ett bra "upplägg" samt går eller om de väntar med alla poängen tills det en har bundit sig/betalat ett visst antal månader.
jag vill byta då jag ser mer fördelar med sas Mastercard kort eller amex cashback kort men ger ju gärna dessa värvningspoäng till ngn (samt tar själv).

var så nära på att klicka "ansök" och fann sedan här att jag nog kan göra ngn glad genom att bli värvad

men.
har ni bytt? hoppat mellan kort? har flera?
det funkar?

jag ska köpa en massa inredning, dyra sängar mm så kommer säkert spendera 60 k på mindre än en månad om inte mer.

Det funkar bra att hoppa mellan kort. Statuspoängen från Elite får du inom några veckor från att din ansökan blivit godkänd :)
 

Tonton

Medlem
jag tänkte använda ngn av dessa värvningslänkar och skaffa ett amex sas elite. men undrar om jag skulle kunna säga upp det inom tre månader... få bonusen (18000 eller 22500 beroende på om jag skaffar platinum eller elit) (kanske dock inte kvalificerar för platinum) och sedan byta till sas egna Mastercard eurobonus kort premium och få deras bonus om jag tror 12 000 poäng samt sedan ha kvar det kortet. detta premium masterkort som inte är 4000 kr om året men 1500 kr... alltså billigare och ger mer poäng

Nu hänger jag inte med, alls.

Nuvarande kampanj (den som blir värvad):
Amex SAS Premium - 15 000 Eurobonuspoäng
Amex SAS Elite - 22 500 Eurobonuspoäng
Amex Platinum - 250k MR-poäng (= ca 20 800 Eurobonuspoäng)

Ingenstans finns 18 000 Eurobonuspoäng med i kalkylen.

Fortsättningsvis -
Mastercard Eurobonus Premium ger dig 12 000 statuspoäng varje år - dessa är inga poäng du kan använda.
Mastercard Eurobonus Premium ger dig en intjäning på 15p/100kr (20p/100kr i utländsk valuta) när du handlar på kortet.
Amex SAS Elite ger dig 20 000 statuspoäng varje år - dessa är inga poäng du kan använda.
Amex SAS Elite ger dig en intjäning på 20p/100kr när du handlar på kortet.

Ja, Mastercard Eurobonus Premium är ett billigare kort (1495 vs 4000 kr), men Amex Elite ger både mer statuspoängintjäning samt intjäning per krona. Sedan ska inte värvningsbonusen glömmas bort. Amex SAS Elite ger dig 22 500 Eurobonuspoäng samtidigt som SAS Eurobonus Mastercard Premium enbart ger dig 10 000 Eurobonuspoäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen