Senaste nytt

Rimowa

Daisy

Medlem
När det gäller Rimowa och så har jag just mailat dem och väntar svar kring hur man ska bete sig om ens väska blir flygskadad. Som det är just nu finns det ingenstans i Sverige man kan få den lagad eller få hjälp att skicka den för lagning eller reservdelar.
Svar jag fått från RIMOWA gällande flygskador.


Dear Mrs,


We thank you for your enquiry and regret the complications that you are experiencing with our product.

Your airline is responsible for the claims and to provide you with a repair or different alternative for your suitcase. Our warranty does not cover any damage that occurred during a commercial transport or that was caused by improper use. The warranty only covers damages that are a verifiable result of product defects or material flaws. Costs for repairs should be covered by the airline as long as the warranty is valid.

Please find attached our warranty guideline which explains the procedure. It is also attached to every suitcase.

RIMOWA provides a five-year manufacturer’s guarantee on the product for the first purchaser or person receiving the product as a present, starting with the purchase date (guarantee period) or a valid serial number


we kindly ask you to send us your delivery address, telephone number and the serial number of your suitcase.


In most cases, you can find the serial number on the slim backside of the suitcase close to the bottom feet. (view picture).


clip_image002.gif



A picture of the serial number and the suitcase itself helps us visually verify the mentioned components and to prevent transmission errors.


We hope we were able to help with the provided information.

Frågan är bara var vänder sig flygbolaget om det inte finns någon service i Sverige??
 

Taggen

Medlem
När det gäller Rimowa och så har jag just mailat dem och väntar svar kring hur man ska bete sig om ens väska blir flygskadad. Som det är just nu finns det ingenstans i Sverige man kan få den lagad eller få hjälp att skicka den för lagning eller reservdelar.
Va? Jag har fått min lagad genom att lämna in väskan till NK i Stockholm då de har avtal med t.ex. SAS. Har den servicen upphört? En annan gång kunde jag skicka väskan till Home Page en_en - Dolfi 1920 Baggage services som har avtal med många flygbolag gällande reparationer av baggage och de tar emot RIMOWA.
 

Ragnar G

Medlem
Tyvärr så upplever jag att servicen från Rimowa är obefintlig. Jag har försökt att kontakta dem men de återkommer inte. Dessutom tycker jag det är bedrövligt att man inte kan lämna in sin trasiga väska i Sverige.
Rimowa har alltid varit min favorit när det gäller väskor men inte längre.
 

Capa

Medlem
Det här är ju helt klart oroväckande när man precis är i färd med att införskaffa två Rimowaväskor... :confused:.

Någon kommentar på detta samt nedan fråga? :)

Hur ska man tänka kring incheckat bagage för en småbarnsfamilj?

Jag tänker att om vi köper två väskor så kan vi köpa en Rimowa Original Check-in L och en Check-in M. På så vis är vi lite mer flexibla men får ändå med oss alla grejer om vi åker hela familjen. Jag reser en del själv också (utan fru och barn) och då räcker det bra med den lite mindre M-varianten. Som totalt förstörd av BC så är inte vikten något problem längre då vi allt som oftast åker på awardbiljett i minst businessclass :). Det står mellan antingen två Check-in L eller en L och en M. Lutar åt det senare. Vad säger ni? Det är ju knappt någon prisskillnad så det ingen prisfråga.
 

Daisy

Medlem
Det här är ju helt klart oroväckande när man precis är i färd med att införskaffa två Rimowaväskor... :confused:.

Någon kommentar på detta samt nedan fråga? :)

Som det verkar nu så finns det ingen återförsäljare eller repair shop som kan hjälpa dig annat än i Tyskland. Har hört ett litet och verkligen inget bekräftat rykte att eventuell så öppnar Rimowa en egen shop i Stockholm/Sverige ...men det är helt obekräftat. Så under tiden så om du har problem med väskan så måste du kontakta RIMOWA HK om hjälp...flygbolagen vet jag inte var de ska vända sig. De är ju ansvariga när ett bagage blir flygskadat...men det är ju knappast ett flygbolags core business att laga eller skicka väskor för lagning. Så ...jag skulle avvakta, eller skriva till Rimowa och fråga ..jag fick ju inget vettigt svar men om fler trycker på kanske det händer något. Kan säga att alla tidigare återförsäljare är helt frågande och tycker att det är tråkigt att inte kunna hjälpa till längre.
 

Daisy

Medlem
Sen när då? Jag hämtade ut en Rimowa som varit nere i Tyskland på (garanti)service så sent som för 3-4 veckor sedan och då fanns det massvis med Rimowor till försäljning i butiken.

Som sagts tidigare alla tidigare återförsäljare får sälja ut de dom har men inte ta in nytt....
 
Toppen