Senaste nytt

Ingår frukost hos Radisson?

Amoss

Medlem
När det inte står något om frukost kan jag då utgå från att det är inkluderat? Eller?
Enligt RadissonReward så är det bara Platinum som erhåller gratis frukost. Fick erfara det förra året i Oslo där de la på frukost på redan dyra priset. Finns det någonstans man kan kolla upp om frukost ingår eller om man måste pynta upp mer innan man bokar?
Är Gold men vad får man för det?
 

NotRyan

Medlem
När det inte står något om frukost kan jag då utgå från att det är inkluderat? Eller?
Enligt RadissonReward så är det bara Platinum som erhåller gratis frukost. Fick erfara det förra året i Oslo där de la på frukost på redan dyra priset. Finns det någonstans man kan kolla upp om frukost ingår eller om man måste pynta upp mer innan man bokar?
Är Gold men vad får man för det?
Det står i beskrivningen av room-rate vad som ingår, står det inte att frukost ingår så ingår det inte.

Förut fick man frukost också om man blev uppgraderad till Business-class även om man inte hade bokat en rate med frukost, men numera är det bara rummet man får uppgraderat.
 

Olle K

Medlem
Där jag bott ingår oftast inte frukost om det inte står i bokningen. Ofta finns två priser, ett med och ett utan frukost Men det finns undantag där frukost ingår i alla rum och man därmed får det även om det inte står i bokningen.
 

AABack2ARN

Medlem
Där jag bott ingår oftast inte frukost om det inte står i bokningen. Ofta finns två priser, ett med och ett utan frukost Men det finns undantag där frukost ingår i alla rum och man därmed får det även om det inte står i bokningen.

De undantagen verkar ju vara ganska få numer. Exempelvis hade alla hotell i Helsingfors frukost i alla rater trots att det inte stod men nu (läs med start för något år sedan) verkar de ta betalt om det inte står explicit :(
 

drW

Medlem
Här är en tydlig försämring. Arlandia med poängbokning påskhelgen. Har alltid tidigare fått frukost som guld och på poäng fanns inget frukostalternativ alls.
Meddelade personalen att den policyn nu gör att jag söker mig annorstädes. Frukosten alldeles för dyr dessutom.
Clarion på Arlanda är bättre på de flesta sätt.
 
Oj, så sent för ett år sedan så fick man till och med frukost på rummet som guld på Arlandia. (I ett uppgraderat rum, brukar inte gå att misslyckas där)
 

drW

Medlem
Nej det var inte så bra tyckte jag. Men enligt en inte allt för trevlig incheckare så var det så sedan januari.
 

Cremant

Medlem
Har aldrig i norden tidigare råkat ut för att man tar separat betalt för frukost på något hotel över huvudtaget - förutom Sheraton i Stockholm.

Har på kort tid bott på Radisson Blu i Helsingborg och Malmö och vid bokning på den röriga Radisson-hemsidan har det inte framgått tydligt vad som ingår och inte ingår.

I appen däremot står/stod det att "frukost är inkluderat i alla våra priser".

Helsingborg - frukost ingick och det påtalades av perosnalen vid incheckning.
Malmö - medioker frukost ingick vid första vistelsen, men veckan efter ville de ha betalt. Jag visade vad som stod i appen och då blev det ingen debitering.
 
Toppen