Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Brandten

Medlem
Tack för info.
Kan meddela att både BMWn & Passaten jag kikade på (med utrustning jag är nöjd med, bra utrustad men väldigt bra paketerad) landar kring där också.

Är Skodan fyrhjulsdriven?
Ja 4wd 280hk TSI.

Jo det går att komma ner i förmånsvärde om man nöjer sig / klarar sig med mindre utrustning. Börjar man däremot jämföra i princip exakt specad Passat landar den nog på runt 7000kr eller högre. BMW vet jag inte.
 

Cashback

Medlem
Tack för info.
Kan meddela att både BMWn & Passaten jag kikade på (med utrustning jag är nöjd med, bra utrustad men väldigt bra paketerad) landar kring där också.

Är Skodan fyrhjulsdriven?

Yes.

Som jag ser det får jag mer motor och mer utrustning för samma pengar och då var valet enkelt för mig när man tar in i beräkningen utrymmena både i kupén och bagaget. Var lite skeptisk till att köpa en Skoda men har inte ångrat mig.
 

Brandten

Medlem
PS: Eller OT (vet inte)... Men bor du/ni i Stockholm så finns min exbil (Skodan jag pratar om ovan) i utställningen till försäljning i Skoda Infra City (numera Bredden). Hör av er via PM så tar vi en lunch och provkör någon dag.
 

Valley

Medlem
Någon som har plockat ut en Passat Sportscombi TDI 190 med dsg 7 vxl låda samt 4 motion årsm 2019? Och kan komma med input, bra eller dålig?
Var och kikade på en näst intill fullutrustad som jag funderar på att ta som förmånsbil.
Var även och kikade på en v90 D4 awd men tryckte nog passat:en var snäppet härligare, för mig.
Ska även förbi BMW och kolla på antingen 3 eller 5 serien.

Kör väl mestadels motorväg och ca 2.000 mil per år så förbrukningen spelar mindre roll.

Några jag känner har inte precis rosat Passaten inte.
En har haft sin sista - Tror det blev en Modeo där. Och en annan kommer aldrig mera köpa Passat. För mycket elände och för dåliga verkstäder är orsakerna.
Nu är ju allting relativt.

Men en riktigt, riktigt trevlig sak just nu är att nya 3-serien är på g. Och sista bilarna av "gamla" modellen börjar så sakta reas ut.
Med motsvarande motorstyrka har man en jätterolig bil i 3-serien.
5-serien skäms inte heller för sig ens med 2-litersspisen
 

Valley

Medlem
Tack för info.
Kan meddela att både BMWn & Passaten jag kikade på (med utrustning jag är nöjd med, bra utrustad men väldigt bra paketerad) landar kring där också.

Är Skodan fyrhjulsdriven?

Jag måste bara dubbelkolla en sak, så jag tänker rätt då detta ska göras by the book:
Vi leker med dessa siffor:
Tar ut en lön:
Månadslön före skatt: 40.000:-
Förmånsvärde bil: 5.000:-
= Jag betalar skatt för/på inkomst om 45.000:-?

Vad har du fått för erbjudande på BMW och vilken modell?
Sista jag blev nyfiken på var 3.000 för en 320i Touring med lite extra lullull. x-Drive bl a
 

Valley

Medlem
Och häromdagen lyckades jag äntligen matcha fabrikssiffror på förbrukning :)
Landsväg - 5,3/100Km. Fast det var färddatorsiffror så man får väl ta det med en nypa salt.

Å andra sidan var det inte optimalt. Omväg p g a olycka med många stopp och gasande. 3 stycken plattan i mattan-omkörningar. Samt ett stopp för kaffepåfyllnad.
Nästa Norge eller Göteborgsresa får bli ett test med fulltankningsmätning.
 

MrDollar

Medlem
520d Touring x-Drive med något dom kallade connected samt sportline. Var väl halvskinn och lite sånt. La till någon form av hifi paket och den skulle kosta lite över 5.000.

Tråkigt med Passaten, den jag fick deal på var väldigt bra utrustad (för mig)
Här är spec på Passaten

1M6Dragkrok, elektriskt utfällbar
2ZDRatt, läderklädd, multifunktion, uppvärmbar, växlingspaddlar, 3-ekrad
3CXLastförskjutningsnät
4F2Keyless Access, nyckelfritt låssystem samt Keyless Go startknapp, i kombination med stöldskyddslarm
79DLane Assist, Side Assist Plus, Emergency Assist & Traffic Jam Assist (DSG)
9S8Active Info Display, fullt digitala mätartavlor FC1Styrnummer för tillvalsutrustning KA2Backkamera, Rear Assist PA5Ambientebelysning med vitt LED PERBagagelucka, elmanövrerad samt elektrisk öppning av insynsskydd
PJFLättmetallfälgar 18 tum Monterrey, Anthracite
PW9Parkeringsvärmare, fjärrstyrd, med timerfunktion
S14Styrnummer kampanj
S5YKampanjpaket
SA0modellskötsel kw
SB3Kampanjpaket Executive Edition
W02R-line Exteriör
W51Dragpaket
Elektriskt utfällbar dragkrok, Backkamera Rear Assist, Lastförskjutningsnät samt Stöldskyddslarm.W54Executive paket
Elmanövrerad bagagelucka, Ambientebelysning med vitt LED, LED-strålkastare med LED-varselljus, Läderklädsel Nappa, Uppvärmbar ratt samt Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt med akustikrutor
WD4Stöldskyddslarm
VL3Utökat fotgängarskydd via City Emergency Brake
WL7Läderklädsel Nappa
WLHLED-strålkastare High, med dynamiskt kurvljus och LED-varselljus
VW0Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt med akustiksidorutor
WY5Safe Tech paket inkl. Emergency- och Traffic Jam Assist samt Dynamic Light Assist), i komb m LED High-strålkastare
3G5T99201397 780938 Ski Team (Ski team ) W215/55R17 98 T GO UG ICE ARCTIC Du/Al (Lättmetallfälg 17"Corvara) (4st)




Vad har du fått för erbjudande på BMW och vilken modell?
Sista jag blev nyfiken på var 3.000 för en 320i Touring med lite extra lullull. x-Drive bl a
 
Last edited:

Valley

Medlem
520d Touring x-Drive med något dom kallade connected samt sportline. Var väl halvskinn och lite sånt. La till någon form av hifi paket och den skulle kosta lite över 5.000.

Tråkigt med Passaten, den jag fick deal på var väldigt bra utrustad (för mig)
Här är spec på Passaten

1M6Dragkrok, elektriskt utfällbar
2ZDRatt, läderklädd, multifunktion, uppvärmbar, växlingspaddlar, 3-ekrad
3CXLastförskjutningsnät
4F2Keyless Access, nyckelfritt låssystem samt Keyless Go startknapp, i kombination med stöldskyddslarm
79DLane Assist, Side Assist Plus, Emergency Assist & Traffic Jam Assist (DSG)
9S8Active Info Display, fullt digitala mätartavlor FC1Styrnummer för tillvalsutrustning KA2Backkamera, Rear Assist PA5Ambientebelysning med vitt LED PERBagagelucka, elmanövrerad samt elektrisk öppning av insynsskydd
PJFLättmetallfälgar 18 tum Monterrey, Anthracite
PW9Parkeringsvärmare, fjärrstyrd, med timerfunktion
S14Styrnummer kampanj
S5YKampanjpaket
SA0modellskötsel kw
SB3Kampanjpaket Executive Edition
W02R-line Exteriör
W51Dragpaket
Elektriskt utfällbar dragkrok, Backkamera Rear Assist, Lastförskjutningsnät samt Stöldskyddslarm.W54Executive paket
Elmanövrerad bagagelucka, Ambientebelysning med vitt LED, LED-strålkastare med LED-varselljus, Läderklädsel Nappa, Uppvärmbar ratt samt Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt med akustikrutor
WD4Stöldskyddslarm
VL3Utökat fotgängarskydd via City Emergency Brake
WL7Läderklädsel Nappa
WLHLED-strålkastare High, med dynamiskt kurvljus och LED-varselljus
VW0Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt med akustiksidorutor
WY5Safe Tech paket inkl. Emergency- och Traffic Jam Assist samt Dynamic Light Assist), i komb m LED High-strålkastare
3G5T99201397 780938 Ski Team (Ski team ) W215/55R17 98 T GO UG ICE ARCTIC Du/Al (Lättmetallfälg 17"Corvara) (4st)

Oj. Var då rejält med utrustning.
Då har du lite och förhandla om med BMW :)
Skulle själv välja BMW'n
 
Toppen