Senaste nytt

Søger anbefaling af hotel i Muscat

LarsCph

Medlem
Jeg skal på sviptur til Muscat med fruen 31. oktober - 2. november - og jeg ville spørge om der er nogen som har specifikke anbefalinger til hoteller og værelsestype til et par overnatninger. Jeg kan se at mange anbefeler Al Bustan Palace (Ritz-Carlton) som værende utrolig godt - og det ser bestemt også fint ud. Men der er jo mange andre som også ser lækre ud.

Vi vil gerne have vandudsigt fra værelset. Ellers er der ikke specifikke krav - udover at det selvfølgelig gerne må være lækkert. Budget helst ikke over DKK 5.000 pr. overnatning.
 

ulagun

Medlem
Har bott på Crowne Plaza samt InterContinental i Muscat. Bägge bra standard och har excecutive lounges, ligger bra till vid havspromenaden. Bägge har alkoholrättigheter.
Crowne har egen strand nedför en slänt. Upplevde det som trevligt och vänligt.
InterContinental har dock något bättre läge. Exteriört ett av de fulaste hotellen jag sett. Avsevärt bättre interiört. Ingen egen strand men precis intill lång sandstrand.
Sätter litet plus för InterContinental. Anledning bättre lounge, fantastisk personal samt de har två pooler i ett stort område.En för barn och ölpimplande engelmän samt en renodlad simbassäng för oss som i lugn och ro vill motionsimma x antal längder.
Tog även en taxi någon mil utanför Muscat till ett bauta lyx hotellkomlex.
Mycket dyrt och mycket allinclusive. Säkert OK för några dagars total avkoppling om man vill undvika all kontakt med omvärldenn. Dock inget för oss.
Lite OT så gillar vi Oman jämfört med Emiraten. Behaligare med vänligare människor inte alls så spektakulärt mer sansat.
 

Thomasn

Medlem
Kan rekommendera Al Husn, Shangri-La. Vi har bott där några gånger och har alltid varit väldigt nöjda. Ligger dock lite längre bort än de andra hotellen men det har aldrig stört oss.
 
Toppen