Senaste nytt

Läskig connection Frankfurt

Totopez

Medlem
Jag har råkat boka följande resa, och är lite orolig över bytena:

ARN-MUN LH2421 06:00-08:10
Layover: 50 min
MUC-FRA LH099 09:00-10:00
Layover: 45 minutes
FRA-MIA LH462 10:45-14:50

München ska väl inte vara några problem, men 45 minuter i Frankfurt med incheckat bagage känns riskabelt. Bokat direkt med LH. Bör jag vara orolig?

Tack!
 

Senator

Moderator
Jag har råkat boka följande resa, och är lite orolig över bytena:

ARN-MUN LH2421 06:00-08:10
Layover: 50 min
MUC-FRA LH099 09:00-10:00
Layover: 45 minutes
FRA-MIA LH462 10:45-14:50

München ska väl inte vara några problem, men 45 minuter i Frankfurt med incheckat bagage känns riskabelt. Bokat direkt med LH. Bör jag vara orolig?

Tack!

Bagaget går, men du skall förflytta dig också... Är det inte bättre med LH809 som landar 09.00? Fördelen med LH462 är att A380orna har väl 4 dedikerade gates vid Z som kan användas så du undviker evt. avgång från C
 

ulagun

Medlem
Hur tar du dig mellan MUN och MUC?
Den var elak men kunde inte låta bli.
Allvarligt . Efter antal conections i Frankfurt mellan Schengen och InterContinental anslutning får jag magknip när jag läser 45 minuter.
Boarding brukar börja minst 20 minuter innan avgång och det är rejält avstånd mellan terminalerna
Räcker att ni hamnar på bussgate frpn MUC eller det är drösvis med icke EU medborgare vid passkontrollen så är det kört. Även med guldkort och därmed fasttracks skulle jag inte chansa komma flåsande och svettig till absolut final call.
Detta är enligt mina erfarenheter vet inte vad ni övriga på forumet anser.
 

Totopez

Medlem
Jag inser att förbindelsen MUN-MUC kan bli knepig. Men resten då?

Läser man Connection in Frankfurt-tråden på FT känns det snudd på omöjligt. Har LH någon form av snabbservice för korta förbindelser?
 

Senator

Moderator
Jag inser att förbindelsen MUN-MUC kan bli knepig. Men resten då?

Läser man Connection in Frankfurt-tråden på FT känns det snudd på omöjligt. Har LH någon form av snabbservice för korta förbindelser?

Ja. Vid apron är det ganska vanligt att det kommer en buss för direkttransfer.

Jag hade 50min mellan ARN-FRA och FRA-YYZ med AC. Från A36 till B26. Låååååång väg. Det gick på håret.
 

ulagun

Medlem
Har LH någon form av snabbservice för korta förbindelser?
Har själv ställt frågan några gånger när vi hamnat på busgate och snål anslutning. Både med business samt economy bokningar. Svar kort och koncist Nein!
Är väl bara i First man blir hämtad och körd till nästa terminal.
 

ekf

Medlem
Intra-schengen med en bit under 60 minuter på FRA gör mig orolig. Det räcker med att ankommande är liite sen och att man åker på bussgate så är det kokt. Med passkontroll på det känns det jobbigt redan från början.

Åkte åt andra hållet i somras, DXB-FRA-GOT. Hade 60 minuters anslutning, vi var några få minuter sena (säg runt 10 eller så).. redan vid landning fick jag SMS om att jag var ombokad då Lufthansa ansåg det för tight. Nu var jag på väg hem och var redan ombokad, annars hade jag nog fått hjärtsnörp av vilken lång och långsam väg det var från ena änden av flygplatsen med tåg till den andra.
 

FF#1

Medlem
känns knapert...
Förutom att man nog blir ombokad om man missar pga att man inte hinner till gate om man har genomgående biljett.
Får man EU ersättning om man blir akterseglad med godkänd MCT om man har försökt ta sig till gaten så fort det går?

Har en "mardrömsupplevelse" i minnet över ett gate byte där jag fick springa i i tunneln med andan i halsen... dagen till ära (2004) så hade de även mer än vanligt psykadelisk ljud och ljussättning tunneln... usch.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen