Senaste nytt

Var bo i Miami + tips?

segra

Medlem
Lite OT......Har bott på ett antal ställen i Miami och nu senast på W Miami Beach. Måste säga att det mesta är prisat långt
över vad det är värt. W var bra men inte i närheten så bra som det kostade.
 
Dimper själv ner i Miami om 1 vecka och tänkte stanna på Miami beach 1-3 mars innan vi åker norrut. Inga särskilda krav förutom vettigt hotell nära stranden med en pool. Dock mycket tveksam efter att ha gått igenom utbudet och sett de 4-4,5 stjärniga hotellen som ligger på 5000 kr natten och har recensioner som ändå är sisådär (överfullt, slitet etc.). De riktigt 5 stjärniga är såklart schyssta men ligger då uppemot 10 000 kr natten. Nu är det ju kort tid kvar men kollade för rätt längesedan också. Då är jag ändå rätt immun mot höga priser efter höstens resa till Seychellerna ;) Helt enkelt overrated?

Så, om man nu inte är så sugen på Miami beach i sig. Någon som har tips på platser inte alltför långt ifrån MIA som kan bjuda på ett helt OK hotell med pool och strand (säg 2000-3000 kr natten). Vi ska norrut sedan så gärna åt det hållet om det handlar om mer än 30 minuters bilkörning.

Vi anländer till om någon vecka och väljer då att bo på följande hotel i några nätter. Double suite 4 adults, 3000kr natten.

GRAND BEACH HOTEL SURFSIDE (FL) - omdömen och prisjämförelse - TripAdvisor
 

Wyll

Medlem
jag har bott på Dream Hotel South Beach. Det va riktigt nice men kanske har några år på nacken nu. Trevlig pool på taket samt stolar på stranden.
Margaritaville, hollywood beachresort är ett annat som är norr över, även detta riktigt nice. Det är nog ca 3 år gammal skulle jag tro. Där är helt klart lugnare än närmre South beach.
 

Juraj

Medlem
Jag besökte Miami för fem år sedan och spenderade merparten av tiden på Miami Beach. Mitt intryck var att det var ett misstag och att Miami var trevligare och mer intressant än Miami Beach. Om tre veckor ska jag dit igen och planerar tillbringa dagarna i Miami med eventuellt ett kort besök till Miami Beach.

Det var en spontanbokning till ett bra pris under Friends and family kampanjen förra maj, men med misstaget att jag inte kollade upp hotellpriserna när jag bokade flygbiljetterna. Nu verkar 200 USD duga enbart för en natt på flygplatsmotell :-(. Sedan är dagens dollarkurs inte heller någon höjdare. Det som dock tröstar mig är flyget dit kommer ge förnyat guldkort för mig och första guldkortet någonsin för min fru!
 
Last edited:

ericwg

Medlem
Jag besökte Miami för fem år sedan och spenderade merparten av tiden på Miami Beach. Mitt intryck var att det var ett misstag och att Miami var trevligare och mer intressant än Miami Beach. Om tre veckor ska jag dit igen och planerar tillbringa dagarna i Miami med eventuellt ett kort besök till Miami Beach.

Det var en spontanbokning till ett bra pris under Friends and family kampanjen förra maj, men med misstaget att jag inte kollade upp hotellpriserna när jag bokade flygbiljetterna. Nu verkar 200 USD duga enbart för en natt på flygplatsmotell :-(. Sedan är dagens dollarkurs inte heller någon höjdare. Det som dock tröstar mig är flyget dit kommer ge förnyat guldkort för mig och första guldkortet någonsin för min fru!

Vart i miami tänkte ni bo då?
 

Juraj

Medlem
Bra fråga. Håller på med att leta nu. Det lutar åt något nära flygplatsen för vi planerar i princip bara sova på hotellet så det känns inte värt att pröjsa mycket. Och vi kommer ha hyrbil. Men det hjälper tyvärr inte dig, då vi verkar planera helt olika resor (strand och pool för er, uppleva staden för oss). För fem år sedan besökte vi Fort Lauderdale och där var fokus på strand och pool, så det kanske kan vara ett alternativ för er (har dock inte kollat hotellpriser där nu).
 

Thornado

Medlem
Jag besökte Miami för fem år sedan och spenderade merparten av tiden på Miami Beach. Mitt intryck var att det var ett misstag och att Miami var trevligare och mer intressant än Miami Beach. Om tre veckor ska jag dit igen och planerar tillbringa dagarna i Miami med eventuellt ett kort besök till Miami Beach.

Det var en spontanbokning till ett bra pris under Friends and family kampanjen förra maj, men med misstaget att jag inte kollade upp hotellpriserna när jag bokade flygbiljetterna. Nu verkar 200 USD duga enbart för en natt på flygplatsmotell :-(. Sedan är dagens dollarkurs inte heller någon höjdare. Det som dock tröstar mig är flyget dit kommer ge förnyat guldkort för mig och första guldkortet någonsin för min fru!

Då är vi nog i Miami ungefär samtidigt då. Jag flyger 14-17 mars, och även jag bokade detta på F&F förra året.
Det var ju lite plågsamt när jag satte mig förra veckan för att försöka boka hotell, men det slutade med att jag bokade Albion South Beach och använde två "gratisnätter" (som inte täckte hela värdet för två av nätterna där, men men) från hotels.com. Den är avbokningsbar, så kollar fortfarande runt efter bättre deals, men känns svårt.
Jag kommer inte ha hyrbil, så då känns Miami Beach i någon mening mer rätt då det är enkelt att promenera omkring där till allt och sen kan man ta en Uber/Lyft om man vill downtown.
 
Då är vi nog i Miami ungefär samtidigt då. Jag flyger 14-17 mars, och även jag bokade detta på F&F förra året.
Det var ju lite plågsamt när jag satte mig förra veckan för att försöka boka hotell, men det slutade med att jag bokade Albion South Beach och använde två "gratisnätter" (som inte täckte hela värdet för två av nätterna där, men men) från hotels.com. Den är avbokningsbar, så kollar fortfarande runt efter bättre deals, men känns svårt.
Jag kommer inte ha hyrbil, så då känns Miami Beach i någon mening mer rätt då det är enkelt att promenera omkring där till allt och sen kan man ta en Uber/Lyft om man vill downtown.
Jag är i Miami 11-18 mars. Varav 16-17:e i key west. Kanske ses? :)
 

Juraj

Medlem
Då är vi nog i Miami ungefär samtidigt då. Jag flyger 14-17 mars, och även jag bokade detta på F&F förra året.
Det var ju lite plågsamt när jag satte mig förra veckan för att försöka boka hotell, men det slutade med att jag bokade Albion South Beach och använde två "gratisnätter" (som inte täckte hela värdet för två av nätterna där, men men) från hotels.com. Den är avbokningsbar, så kollar fortfarande runt efter bättre deals, men känns svårt.
Jag kommer inte ha hyrbil, så då känns Miami Beach i någon mening mer rätt då det är enkelt att promenera omkring där till allt och sen kan man ta en Uber/Lyft om man vill downtown.

Ja, har man ingen hyrbil så känns Miami Beach som en vettig bas. Eller downtown om man som mig redan upplevde Miami Beach och vill nu istället fokusera på Miami.
 
Toppen