Senaste nytt

Var bo i Miami + tips?

Kan tipsa om Grand Beach Surfside om man kan tänka sig att bo lite längre norr ut. Bodde där en vecka och tyckte hotellet var riktigt bra för ett överkomligt pris. Tror vi betalade runt 1500 kronor/natt utan frukost. Stora rum, flera trevliga pooler och ingen trängsel på stranden. Hotellet ligger nära Bal Harbour och St Regis Bal Harbour Resort.

Hade du bil när du bodde här? Har du isåfall tips på billig parkering i närheten?
 

ericwg

Medlem
Dimper själv ner i Miami om 1 vecka och tänkte stanna på Miami beach 1-3 mars innan vi åker norrut. Inga särskilda krav förutom vettigt hotell nära stranden med en pool. Dock mycket tveksam efter att ha gått igenom utbudet och sett de 4-4,5 stjärniga hotellen som ligger på 5000 kr natten och har recensioner som ändå är sisådär (överfullt, slitet etc.). De riktigt 5 stjärniga är såklart schyssta men ligger då uppemot 10 000 kr natten. Nu är det ju kort tid kvar men kollade för rätt längesedan också. Då är jag ändå rätt immun mot höga priser efter höstens resa till Seychellerna ;) Helt enkelt overrated?

Så, om man nu inte är så sugen på Miami beach i sig. Någon som har tips på platser inte alltför långt ifrån MIA som kan bjuda på ett helt OK hotell med pool och strand (säg 2000-3000 kr natten). Vi ska norrut sedan så gärna åt det hållet om det handlar om mer än 30 minuters bilkörning.
 

Vindpilen

Medlem
Dimper själv ner i Miami om 1 vecka och tänkte stanna på Miami beach 1-3 mars innan vi åker norrut. Inga särskilda krav förutom vettigt hotell nära stranden med en pool. Dock mycket tveksam efter att ha gått igenom utbudet och sett de 4-4,5 stjärniga hotellen som ligger på 5000 kr natten och har recensioner som ändå är sisådär (överfullt, slitet etc.). De riktigt 5 stjärniga är såklart schyssta men ligger då uppemot 10 000 kr natten. Nu är det ju kort tid kvar men kollade för rätt längesedan också. Då är jag ändå rätt immun mot höga priser efter höstens resa till Seychellerna ;) Helt enkelt overrated?

Så, om man nu inte är så sugen på Miami beach i sig. Någon som har tips på platser inte alltför långt ifrån MIA som kan bjuda på ett helt OK hotell med pool och strand (säg 2000-3000 kr natten). Vi ska norrut sedan så gärna åt det hållet om det handlar om mer än 30 minuters bilkörning.

När vi var där för ca 2 år sedan bodde vi på The Gates Hotel South Beach - a DoubleTree by Hilton. Jag tyckte det var bra med en pool (om än något mindre) och bra rum med stor terrass. Det ligger förvisso inte direkt vid stranden men det gick fint att gå dit på 5 min eller ta deras egen shuttle. De hade också en egen del på stranden med stolar man kunde hyra. Tror de tog ett par dollar betalt men upplevde det som billigt.

Nu vet jag inte vilka ni är som åker men jag hade kanske inte bott där som barnfamilj men med sambon blev det kanon
 

ericwg

Medlem
När vi var där för ca 2 år sedan bodde vi på The Gates Hotel South Beach - a DoubleTree by Hilton. Jag tyckte det var bra med en pool (om än något mindre) och bra rum med stor terrass. Det ligger förvisso inte direkt vid stranden men det gick fint att gå dit på 5 min eller ta deras egen shuttle. De hade också en egen del på stranden med stolar man kunde hyra. Tror de tog ett par dollar betalt men upplevde det som billigt.

Nu vet jag inte vilka ni är som åker men jag hade kanske inte bott där som barnfamilj men med sambon blev det kanon
Vi är två vuxna så det är inget problem. Tittade på det nu och det såg trevligt ut. Ska ha det som alternativ absolut :) Tack!
 

Vindpilen

Medlem
Vi är två vuxna så det är inget problem. Tittade på det nu och det såg trevligt ut. Ska ha det som alternativ absolut :) Tack!

Litet tips om du väljer det hotellet är att boka de som faktiskt säger att de har terrass och inte balkong (även om de säkert är kanon också). Terrassen är stor och fin utan tak, 2 stora solstolar och parasoll. De ligger på översta våningen (3-4e våningen), medan de med balkong är mindre och ligger under.

Tror vi då fick en bra deal via Hotels.com men Hilton kanske kan matcha priset via sitt eget program :)
 

011430121

Medlem
När vi var där för ca 2 år sedan bodde vi på The Gates Hotel South Beach - a DoubleTree by Hilton. Jag tyckte det var bra med en pool (om än något mindre) och bra rum med stor terrass. Det ligger förvisso inte direkt vid stranden men det gick fint att gå dit på 5 min eller ta deras egen shuttle. De hade också en egen del på stranden med stolar man kunde hyra. Tror de tog ett par dollar betalt men upplevde det som billigt.
Jag var där nu i slutet av januari betalde ca 300$ för två personer, det var blåsigt och kalllt, såg bara polen från fönstret så kan ge någon kommentar om detta, såg ut som om de hade en BBQ grill vid polområdet.
Från stranden tar det ca 10 minuter, hotellet ligger vid Collins och 23 gatan, flygbussen stannar 150 m från hotellet.
Taxi från till flyget kostar ca 45$, Avis har ett manuellt ulämmingsställe vid hotellet, Hertz en utlämningskiosk något kvarter upp från hotellet, manuellt utlämmnings Hertz kontor ligger nere vid 5 gatan, buss 150 samt en linje till som jag inte mins nummret på går till 5 gatan tar 8 minuter kostar 2,25$ du måste ha jämna pengar.
Bra frukost på hotellet för att vara i USA, dessvärre ingen lounge.
Försök att inte ha bil om det inte är nödvändigt, när ni är i Miami Beach, det är inte billigt att parkera, samt att nattparkering är väldigt dyrt räka med 30-60$ ( nu kommer någon skriva att de betalade 27$ sådana är vissa här på BC)
Jag kommer att återvända till detta hotell nästa gång Miami Beach får äran att gästa mig!
Hoppas ni får en fin resa och många trevliga minnen.
 
Toppen