Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Agö

Medlem
Nice. Den jag såg den på var borta vid C. Trevligt att se att de migrerar i rätt riktning. Med lite tid kanske folk lär sig läsa.

Sedan tycker jag de kan ta bort förklaringen med gold och plus osv. Kör bara boarding grupper rakt av. De som bryr sig kan läsa det vid bokning eller så. Och det minskar kanske en aning av det "de där tror de är bättre än mig jag ska inte släppa fram dem" inställningen bland de som inte vet :)

Men det är ett bra steg på vägen!
Ja, färgkoder i trafikljusformat är ju pedagogiskt. Gul=Please prepare
 

gjohansson

Medlem
Sedan tycker jag de kan ta bort förklaringen med gold och plus osv. Kör bara boarding grupper rakt av. De som bryr sig kan läsa det vid bokning eller så. Och det minskar kanske en aning av det "de där tror de är bättre än mig jag ska inte släppa fram dem" inställningen bland de som inte vet :)

Men det är ett bra steg på vägen!
Tänkte precis samma först men jag tror väl att de kör ”reklam” så de som tittar ser vad som krävs för att få gå ombord först och därmed attrahera nån mer att välja plus eller göra det där extra för att få ett guldkort....
 

lucasd

Medlem
Med tanke på hur många som vill ha sin recoginition så skulle nog vissa bli missnöjda om det inte var tydligt att de hade status eller satt längre fram...
 
SK1605 ARN-ZRH här blev det rött och folk avvisade. När dom ändå försökte gå på så blev det livat. "Nej det är PRIOBOARDING, du får vänta, gå åt sidan!"

Men alltså alla dessa människor som står framför follan och inte får gå på än, flytta för fxxx på er. Varför står man 1m framför och blockerar :mad:
 

nitrid

Medlem
Det är nog samma folk som senare står med tårna mot bagagebandet så att man inte kommer fram för att plocka ens väska utan att ”knuffa till” någon av dem lite lätt... :(

Kul att man inte är ensam med känna förakt för dessa "bajsnödiga" människor som retar en till gallfeber varje gång man hämtar sin väska. Man undra om dessa människor alltid är så stirriga eller om det bara är när de flyger.
 

samet

Medlem
Cirka en tredjedel av pax hade prio...
20190523_143028.jpg
 
Toppen