Senaste nytt

Vänsterpartiet vill ha en BC-skatt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mr Basic

Medlem
"Den som flyger mest ska betala mest i skatt.

Det kommer Vänsterpartiet driva i EU-valet.

– Alla Sveriges Carl Bildtare måste ändra sin livsstil mest, för det är de som orsakar störst utsläpp, säger V-ledaren Jonas Sjöstedt."

Jonas Sjöstedt vill att de som reser mycket ska betala mest flygskatt | Aftonbladet

Känner mig lite träffad som BC:are med Calle-Bille som profilbild måste jag säga.
Gör man inte redan det (kan man fråga sig)? :rolleyes:
Olle flyger EN gång per år och betalar Y kronor i skatt.
Pelle flyger 50 ggr per år och betalar således 50xY kronor i skatt. :D
 

pswe

Medlem
Innan samtliga ledamöter i riksdagen tillhörandes den rödgröna regeringen och deras stödtrupper från bondeförbundet och kommunisterna drar sitt strå till stacken och returnerar sina årskort på SAS ser jag ingen anledning att ta sånt här trams på allvar.
 

Jönsson

Medlem
Varför bry sig om något Jonas Sjöstedt säger? Det finns inget parlamentariskt eller folkligt stöd för några av hans knasiga idéer och det vet han själv om. Han säger det bara för att röra om i grytan och för att det är hans jobb.
 

chazzie

Medlem
Betala så är det inte miljöfarligt, eller något. Jag förstår att bilar, flyg, lastbilar och andra transportmedel inte är bra för miljön, men på vilket sätt ska en massa beskattning göra det mindre miljöfarligt? Ingen har förklarat det och de verkar heller inte föreslå att vi ska gå tillbaka till bondesamhället anno 1800-kallt så what gives?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen