Palle Kuling
Medlem
Vet inte hur ofta något flygbolag går ut med att de ändrat flygplanstyp på en sträcka, själv har jag aldrig varit med om det. Ännu mer sällan tror jag att ja hört om ett flygbolag som betalat ut kompensation i förväg. Självklart är inte flygplanstypen vald för sträckan men åter igen, imponerad att man löst det med egen produktion. Skulle de ha hyrt in HiFly istället eller vad känns som rimligt enligt dig?Shit happens och de behöver lösa det visst. Men, det är ju ändå inte in rimligt att de som betalat fullt för en businessprodukt får något helt annat utan ngn form av information eller kompensation. Lite som att hyra en ny Audi men få en gammal VW för samma pris. De 777/200 brukar de ha på kortare sträckor typ BKK-SIN, då är det tjänligt. Nu är det ju också ganska långt kvar tills vi ska åka också så de borde kunnat lösa det bättre med flera månaders varsel.
Du skrev att du ska åka i Mars vilket för mig inte är "flera" månader bort utan snarare en (1). Om du nu inte upptäckte det för länge sen så klart. O andra sidan ger det ju dig en viss tid att kontakta Thai angående problemet och vem vet, dom kanske kan boka om dig till en annan dag om du är ute efter en viss produkt. Jag hade kanske inte räknat med det och jag har full förståelse för att du valt ett visst datum av en anledning men ibland går inte allt som planerat.
Slutsats, jag förstår missnöjet men kraven känns för min del aldeles för höga.