Senaste nytt

Det här med att skippa sista segmentet

NotRyan

Medlem
Ok, otroligt... Duktigt gjort!

Har droppat ben två gånger senaste två åren och aldrig fått något.
Med BA vet man aldrig så noga, deras IT är om möjligt sämre än SAS, så ibland har man tur och får det man inte skall ha, men har man otur och inte får det man SKALL få, så ringer man BA och dom fixar det manuellt...
 

Dr. Miles

Expert
Med BA vet man aldrig så noga, deras IT är om möjligt sämre än SAS, så ibland har man tur och får det man inte skall ha, men har man otur och inte får det man SKALL få, så ringer man BA och dom fixar det manuellt...
När jag retrokrediterade en flight som jag flög när jag fortfarande var British Airways Executive Club Silver, fick jag inte statusbonusen för att jag claimade flighten efter jag har trillat ner till British Airways Executive Club Bronze.
Snacka om konstig logik och IT...
 

Gus

Medlem
Du kan väl bara strunta i att registrera ditt bonuskort på Atlantflygningen och sedan retroregistrera flighten, det är ju jättesmidigt på ba. Då borde det inte dyka upp några varningssignaler i systemet.
 
Ja, låter som en klok idé. I värsta fall kan du ju bli stämd för att du inte dyker upp på det sista benet men det torde tillhöra undantagsfallen.

LUFTHANSA SUES PASSENGER FOR NOT TAKING BOOKED FLIGHT
One of the world’s biggest airlines is seeking to sue a passenger who did not take the last leg of their ticketed journey, threatening a widely used hack for cheaper flights.

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/lufthansa-passenger-tariff-abuse-cheap-flights-lawsuit-tickets-missing-air-france-british-airways-a8773371.html
 

Agö

Medlem
LUFTHANSA SUES PASSENGER FOR NOT TAKING BOOKED FLIGHT
One of the world’s biggest airlines is seeking to sue a passenger who did not take the last leg of their ticketed journey, threatening a widely used hack for cheaper flights.

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/lufthansa-passenger-tariff-abuse-cheap-flights-lawsuit-tickets-missing-air-france-british-airways-a8773371.html
Mycket intressant med ett "europeiskt" ärende i denna fråga.
 

FFS

Medlem
...och för några (något haltande) paralleller till "det vanliga livet":
- McDonalds stämmer kund som ej ätit upp sin sista nugget.
- Klev av en hållplats för tidigt - stäms av SL.

Ska bli spännande att se hur det går för Lufthansa.
Jag är medveten om varför flygbolagen gör så här men det är ändå rätt sjukt att man som kund ska tvingas använda upp den vara/tjänst man köpt.
 
Toppen