Senaste nytt

Uppgradering vid SAS incheckningsdisk

danne123

Ny medlem
Uppgraderade till SAS Plus vid incheckningsdisken vid min senaste resa hem från USA. (flög via O’Hare).
Upptäckte på vägen hem att Wi-Fi inte verkade ingå men eftersom jag planerade sova så mycket som möjligt struntade jag i det.
Nu i efterhand ser jag att jag enbart har fått bonus poäng för ursprungliga bokningsklassen. Står YQ på boardingpasset antagligen anledningen att jag inte heller fick tillgång till Wi-Fi
Enligt SAS supporten ska det vara så om man uppgraderar på flygplatsen.
Stämmer det och man ska enbart uppgradera via SAS hemsida?

SAS loungen på O’Hare var för övrigt väldigt bra.
 
Nu verkar SAS vara så där underbart inkonsekventa igen. Jag flög till NY i dec med en väninna och vi hade Go biljetter som vi sedan uppgraderade vid SAS servicedisk på ARN till Plus. En av oss betalade 2.500kr för detta och då vart det inga extra poäng, men den som gjorde det med poäng fick poäng för den nya klassen. Vilket dom påtalade oxå att så var det.
På hemresan gjorde vi samma sak, men båda med poäng och fick sedermera poäng för plus klass.

Ang wi-fi... min vän som har EBG kunde surfa, jag som hade vid det tillfället EBS kunde inte göra det. Men fröken sur-Karlssonskan skrev ett mail och klagade över detta och fick 4000 eurobonuspoäng insatt direkt på kontot för uteblivet wi-fi. :p
 

danielhog

Medlem
Nu verkar SAS vara så där underbart inkonsekventa igen. Jag flög till NY i dec med en väninna och vi hade Go biljetter som vi sedan uppgraderade vid SAS servicedisk på ARN till Plus. En av oss betalade 2.500kr för detta och då vart det inga extra poäng, men den som gjorde det med poäng fick poäng för den nya klassen. Vilket dom påtalade oxå att så var det.
På hemresan gjorde vi samma sak, men båda med poäng och fick sedermera poäng för plus klass.

Ang wi-fi... min vän som har EBG kunde surfa, jag som hade vid det tillfället EBS kunde inte göra det. Men fröken sur-Karlssonskan skrev ett mail och klagade över detta och fick 4000 eurobonuspoäng insatt direkt på kontot för uteblivet wi-fi. :p
Det här är fel, så ska det inte vara. Märkligt att ni fick det dubbelt, men grattis!
 

palmen

Moderator
Nu verkar SAS vara så där underbart inkonsekventa igen. Jag flög till NY i dec med en väninna och vi hade Go biljetter som vi sedan uppgraderade vid SAS servicedisk på ARN till Plus. En av oss betalade 2.500kr för detta och då vart det inga extra poäng, men den som gjorde det med poäng fick poäng för den nya klassen. Vilket dom påtalade oxå att så var det.
På hemresan gjorde vi samma sak, men båda med poäng och fick sedermera poäng för plus klass.

Ang wi-fi... min vän som har EBG kunde surfa, jag som hade vid det tillfället EBS kunde inte göra det. Men fröken sur-Karlssonskan skrev ett mail och klagade över detta och fick 4000 eurobonuspoäng insatt direkt på kontot för uteblivet wi-fi. :p
Så ska det inte vara, men kanske något som ändrats eller en glitch i systemet.
Det ska bara vara plusgrade som ger poäng enligt den uppgraderade klassen (saver).
 

Steve

Medlem
Går det uppgradera en poängbiljett vid incheckning?
Har en poängbokning i Plus Arn-Ewr tur o retur men vill gärna åka business och få chans att testa Polaris-loungen på Newark.
 
Toppen