Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Jonas C

Medlem
De här skatteförändringarna, gäller det endast om man har andra *A-bolag än SAS i sin bokning? T.ex. om jag har en award flight med SAS som jag bokade för 10 månader sedan och nu gör en ändring, borde jag då få tillbaka någon skatt?

Tack på förhand
På rena SAS-bokningar har det inte skett några förändringar. Där debiteras endast flygskatter, ingen service fee eller bränsletillägg.
 

aldrighemma

Medlem
De här skatteförändringarna, gäller det endast om man har andra *A-bolag än SAS i sin bokning? T.ex. om jag har en award flight med SAS som jag bokade för 10 månader sedan och nu gör en ändring, borde jag då få tillbaka någon skatt?

Tack på förhand
På en ren SAS award bör du inte få någon skatt tillbaka nu då flygskatten är tillbaka igen på sas.se.
Möjligtvis kan någon mindre justering ske då de flesta skatter (förutom svenska statens) är dollarbaserade.
 

Brandten

Medlem
På rena SAS-bokningar har det inte skett några förändringar. Där debiteras endast flygskatter, ingen service fee eller bränsletillägg.
Ringde EBD supporten idag efter att jag pratat med Tallinn och frågade om min Thairesa. Tjejen hos SAS som visserligen lät lite osäker sa:

/citat
På *A bokningar oavsett om det är telefon eller självbetjäning via nätet = 450kr /pax i service fee.

På SAS bokningar via telefon = 375kr / pax service fee.

På SAS bokningar via nätet = 0kr / pax.
/citat slut

450kr service fee kostar det enligt Tallinn varje gång jag ändrar en bokning (24h efter bokningstillfället) samt 150kr ändringsavgift. Innan 24h efter bokningstillfället kostar det bara 150kr per ändring.


Tycker det hela är så förvirrande att jag i protest just nu tycker det var bättre förr att bara betala sina 6000kr i skatt inkl allt och slippa dessa extremt luddiga och fula lågprisbolagstilläggen!!
 

agehall

Medlem
Tycker det hela är så förvirrande att jag i protest just nu tycker det var bättre förr att bara betala sina 6000kr i skatt inkl allt och slippa dessa extremt luddiga och fula lågprisbolagstilläggen!!
Fast att de tar ut en serviceavgift är ju helt motiverat egentligen. Det som gör det förvirrat är ju att de tar en serviceavgift samt en ändringsavgift. Hade varit mycket enklare om de sa "inom 24h == gratis, efter 24h == serviceavgift" och bakade in allt i en och samma avgift.
 
Toppen