Senaste nytt

Diverse frågor om Singapore Airlines & The Private Room

P-L

Medlem
Hej!

Jag har en mellanlandning i Singapore (07.30-22:25) där jag ankommer i SIN F och flyger vidare i Sin F. Behöver lite hjälp med den smidigaste planen för att komma igång med dagen. Vad jag ska göra i stan har jag redan lyckats luska ut genom alla andra trådar om mellanlandning i Singapore :)

1. Kan jag checka in bagaget hela vägen CPH-SIN-AKL?
2. Kan jag dra till The Private Room direkt och duscha, käka frukost (kanske) och dumpa av handbagaget för att sen bege mig in till stan?
3. Behöver jag lämna terminalen och gå in genom gången som man ser på en del videos eller kommer man åt loungen inifrån (tänker om det är som med FCT)? Bör jag? :)
4. Vad är en rimlig tid i loungen?

Tack!

/P-L
 

Jonas C

Medlem
1. Kan jag checka in bagaget hela vägen CPH-SIN-AKL?
Ja
2. Kan jag dra till The Private Room direkt och duscha, käka frukost (kanske) och dumpa av handbagaget för att sen bege mig in till stan?
Ja
3. Behöver jag lämna terminalen och gå in genom gången som man ser på en del videos eller kommer man åt loungen inifrån (tänker om det är som med FCT)? Bör jag?
Nej. Gå till vanliga lounge entrén så eskorterar personalen dig till The Private Room.
4. Vad är en rimlig tid i loungen?
2 timmar för dusch + frukost och kanske 3-4 timmar på kvällen. Blir väldigt långtråkigt där om man stannar längre än så. Inte samma stämning och atmosfär som FCT där man lätt kan spendera 5+ timmar.
 

henrik l

Medlem
4) Har varit där en gång. Det är ju inte FCT och FCL i Frankfurt där jag har spenderat närmare 10 timmar utan att bli less, men då höll jag på med en del jobbrelaterade grejor. Har man något att pyssla med och tänker äta, så skulle jag vilja säga 3-4 timmar.
 

P-L

Medlem
Så hålla sig inne på terminalen, bege sig från stan vid 18.30 för att vara framme 19 och ha några timmar på sig att duscha igen efter en svettig dag i Singapore samt hänga över taxichaffisen om rätt avfart, got it!

Tusen tack alla!
 

Per N

Medlem
Jag skulle föreslå att ta ett par timmar på något av transit hotellen när du landar. Det är en sak att planera när man sitter hemma men man är inte lika kaxig när man landar 01:30 svensk tid. Särskilt inte om man förtärt en del goda drycker. Vi gjorde så vi ett liknande upplägg att vi skippade frukost på planet, tog den i Private Room istället och gick sedan en 5 minuters promenad till ett transit hotell för 3 timmars sömn.
 
Toppen