Senaste nytt

Smog i Bangkok och hur är det i övriga Thailand?

Tyvärr är i princip hela Thailand drabbat förutom längst söderut.
Bifogar en skärmdump på AirVisual Earth som visar ¨"live data" och vindriktningar.
Airvisual.PNG
 

johansch

Medlem
Jag reste genom Bangkok förra veckan. Det var en märkbar skillnad jämtemot tidigare besök - det kändes mer som att besöka Peking på en genomsnittligt dålig dag.
 

Sweden

Medlem
Varit några dagar i Bangkok, lämnade igår och nu i Tokyo på väg hem. I Bangkok har det varit "disiga" dagar. Vissa områden i Bangkok är mer drabbade. Man ser allt fler med ansiktsmasker, är på nyheterna varje dag och man ser allvarligt på detta och vilka hälsorisker detta medför. Luftrenare att ha hemma i mellanprisnivån är i princip slutsålt i Bangkok.
 
Det har varit fruktansvärt dom som påstår något annat ljuger
Nu är första dagen på länge som det känns normalt
Har precis varit och köpt något att äta hos min " mamma " sen många många år tillbaka "
 

Attachments

  • image5.jpeg
    image5.jpeg
    176,9 KB · Visningar: 217

Emilio

Medlem
Det börjar bli bättre nu, men de senaste veckorna har varit riktigt dåligt tyvärr. Har själv känt av irritationen i halsen. Det genomförs en hel del åtgärder mot luftföroreningarna nu, så vi får se om det blir bättre på lång sikt.
 

Mr_H

Medlem
Jag tillbringade nyligen en vecka i Bangkok, kom hem i måndags. Nu har jag inte så mycket att jämföra med då jag inte varit i Bangkok tidigare och inte i så många andra förorenade städer, men jag tyckte inte det var så farligt. Visst, man framför allt såg ju smogen och i viss mån kändes väl luften lite tyngre så att säga, men det var inget som störde mig.
 
Toppen