Senaste nytt

Billigaste sättet att få Amex Platinum?

RobRoy

Medlem
Och ganska bra välkomstbonus när det gäller Membership Rewards om jag minns rätt? Här i HK är det motsv 83333 miles för närvarande, inkl värvningsbonus.

Har för mig att man får 700 000 poäng när man går med, vilket motsvarar ~45 000 asia miles.

För 5-6 år sedan var det via 'invitation only' nu kan vem som helst ansöka. De gör reklam på spårvagnarna osv.
 

staff

Medlem
Har för mig att man får 700 000 poäng när man går med, vilket motsvarar ~45 000 asia miles.

För 5-6 år sedan var det via 'invitation only' nu kan vem som helst ansöka. De gör reklam på spårvagnarna osv.
600k välkomstbonus + 100k om du skickar in alla papper inom en vecka + 100k om någon värvat dig.

Plus ytterligare 450k välkomstbonus för Amex Plat Credit Card som kan fås utan årsavgift om man har Amex Plat Charge.

1250k MR = 83,333.33 miles
 

RobRoy

Medlem
600k välkomstbonus + 100k om du skickar in alla papper inom en vecka + 100k om någon värvat dig.

Plus ytterligare 450k välkomstbonus för Amex Plat Credit Card som kan fås utan årsavgift om man har Amex Plat Charge.

1250k MR = 83,333.33 miles

Är det en årlig 'fee waiver' för plat credit card? Har aldrig förstått vitsen med det kortet (vad det erbjuder som inte andra kort har).

Kung Hei Fat Choy
 

staff

Medlem
Är det en årlig 'fee waiver' för plat credit card? Har aldrig förstått vitsen med det kortet (vad det erbjuder som inte andra kort har).

Kung Hei Fat Choy
Nej fee waiver endast första året - och enda anledningen att skaffa det är för poängbonusen. Klipp kortet efter första året.

Finns mer att läsa här (kinesiska): AE白金卡 (AE Platinum Card/ 美國運通細頭金屬卡) 經里先生額外10萬迎新積分 入Amex獨家Centurion Lounge - 里先生 Mr. Miles | 里數攻略 | 信用卡酒店旅遊優惠情報



Gott nytt
 
Finns det någon aktiv kampanj för (svenska) American Express Platinum, t ex första 3 månaderna gratis, 25% extra värvnings- eller välkomstpoäng, etc?
 

Senator

Moderator
Finns det någon aktiv kampanj för (svenska) American Express Platinum, t ex första 3 månaderna gratis, 25% extra värvnings- eller välkomstpoäng, etc?
Nej, inte i dagsläget.

Det alternativet som få pratar om är att två vänner med lång och trogen relation gör detta tillsammans och delar på årsavgiften. Det finns då ett huvudkort och ett extrakort. Eftersom alla fördelar också gäller för Extrakortet kan man dela på kortet. Jag har ett Extrakort som jag har fått Priority Pass samt Marriott status på så långt.

Ett annat alternativ är att hitta en Centurion-kompis som har ett axplock av Platinumkort att dela ut gratis.
 
Det alternativet som få pratar om är att två vänner med lång och trogen relation gör detta tillsammans och delar på årsavgiften. Det finns då ett huvudkort och ett extrakort. Eftersom alla fördelar också gäller för Extrakortet kan man dela på kortet.

Absolut ett alternativ, men samtidigt som det är mysigt att skeda så vill ju ingen vara den lilla skeden (läs: den som ger bort alla sina MR poäng) :)
 
Toppen