Det blev akut tandläkarbesök pga lagring av min tand har gått sönder.
Jag fick tid ganska snabbt genom Folktandvårdens webbsida.
Jag kom till tandläkaren 5 minuter före avtalad tid och checkat mig in vid receptionen.
Loungen(väntesalen) erbjöd ingen mat/dryck men det fanns några tidnigar att läsa.
Vid exakt avtalad tid kom min personlig assistent(tandsköterska) och jag blev tilltalad(ropad) med namn.
Jag följde henne och gick in i operationsrummet.
Operationsrummet var oinspirerad typisk svensk kontorsmijö med en operationsstol mit i rummet.
Som First class passagerare
rolleyes
hade man två personal(tandläkare och tandsköterska) för sig själv.
Jag satte mig i stolen och personalen stod på varsin sida av mig.
Operationsstolen var gjord i grön plast och var bekvämt att sitta i. Nackstödet var mjukt och behagligt.
Tandläkaren sänkte ned stolen och fällde ryggstödet bakåt. Det blev inte 180 grader men kanske som lie-flat 170 grader.
De är kanske inspirerad av Korean Airs First class så fanns det en riktig vattenkran vid stolen. Det kom vatten också.
Själva operationen var odramatiskt och de fixade problemet inom 15 minuter.
Ett stort plus är att de har börjat att ta emot Amex/Diners. Jag kommer ihåg att de tog emot endast Visa/MasterCard förut.
Flighten(tandläkarbesöket) gav i alla fall några hundra extrapoäng till mitt SAS EuroBonus konto.