Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

alpha

Medlem
Jag har en eurobonus kvalificeringsperiod som sträcker sig 1 mars till 28 februari. Sista dagen att tjäna poäng för året/perioden är därmed 28:e feb.

Om jag bokar en resa där jag flyger ut någon gång under februari och sedan hem på kvällen den 28:e februari, med en mellanlandning som är efter midnatt 1:a mars innan planet är åter i Sverige på morgonen 1:a mars - hur faller dessa poäng in?

Är det bara första delen av hemresan, den före mellanlandningen, som räknas till nuvarande kvalificeringsperiod? Eller räknas även andra sträckan av resan, som startar någon timme in i mars, men som ingår i en bokning vars resa påbörjades den 28:e?
 

Bulldozer

Ny medlem
Hej, ligger lite pyrt till med poängen för att tappa mitt EBG då två av mina jobb resor blev inställda i november-december.
Har kvalificeringsperiod 1 mars - 28 feb. och ligger nu på strax över 30 000 poäng.

Tyvärr kan jag inte alltid välja vad jag ska åka med, företags policy :(, men har lyckats få till en resa innan 28 feb till Taiwan med Thai i klass M, GOT-ARN-BKK-TPE.

Är inte så hemma på det här med hur man räknar, men när jag lägger in min resa på Great Circle Mapper så säger den 6,951 mi = 7000 miles.
Ska jag tolka det som om att jag då får 14000 ToR för den resan?

Inser nu när man börja läsa alla goda råd i forumet att det finns mycket poäng att tjäna genom att boka "rätt".
 
Hej, ligger lite pyrt till med poängen för att tappa mitt EBG då två av mina jobb resor blev inställda i november-december.
Har kvalificeringsperiod 1 mars - 28 feb. och ligger nu på strax över 30 000 poäng.

Tyvärr kan jag inte alltid välja vad jag ska åka med, företags policy :(, men har lyckats få till en resa innan 28 feb till Taiwan med Thai i klass M, GOT-ARN-BKK-TPE.

Är inte så hemma på det här med hur man räknar, men när jag lägger in min resa på Great Circle Mapper så säger den 6,951 mi = 7000 miles.
Ska jag tolka det som om att jag då får 14000 ToR för den resan?

Inser nu när man börja läsa alla goda råd i forumet att det finns mycket poäng att tjäna genom att boka "rätt".
GOT-ARN antar jag trafikeras av SAS, det kan därmed skilja lite, men förhoppningsvis jobbar du med större marginaler än ett par hundra poäng.
 

obs

Medlem
Jo, jag har lite marginaler, så det borde inte vara några problem :)

Och skulle det ändå fattas lite poäng efter resan går det i så fall också att köpa baspoäng på SAS' hemsida (1 kr/p). Även om du köper poäng efter 28. februari räknas dom med i detta kvalificeringsår då SAS daterar poängen 123 dagar bakåt i tiden.
 
Toppen