Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
@Nikje Tack för att du uppmärksammade mig på det, börjar bli lite veteran här, :) jag önskar verkligen både Dig och Ni andra mycket glädje av kortet!

@Buffy Tänkte faktiskt skriva ett inlägg om detta men har haft fullt upp. Du har nu ett brittiskt kort. Då gäller brittiska abbonemang. Säger du t ex upp N*tfl*x innan den sista januari kan du starta upp det när det går ut om en månad i UK och få samma produkt men billigare.;) Ca 15-20 sek lägre månadspris. Gäller många saker. Var snälla och maska namnet om ni har fler tips i tråden.
 

kander

Medlem
Verkar som alla andra sista-minuten-beställare också fick sina kort idag. Aktiverade och njöt lite när man bantade ner korten från 6 till 2 (snart bara ett förhoppningsvis när Amex börjar funka också). Tycker korthållaren var helt okej! Kom definitivt till nytta då plånboken känns tom och fladdrig utan alla kort.

Har utan framgång försökt hänga med i svängarna om vad som kommer hända med villkoren om 3 mån, men verkar hur som helst som det blir engångskostnad istället för abonnemang då denna kostnad drogs för ett par dagar sedan. Snyggt kort var det också!

Intressant med möjlighet att köra UK-kostnader på diverse abonnemang också... ska definitivt undersöka detta närmre.
 

nonicoc

Medlem
Av oklar anledning står det "Commercial" på mitt Black-kort, som kom idag. Vet någon om det är av någon betydelse?
 

mha321

Medlem
Definitivt inte alla. Jag fick tex inte. Det kan säkert vara postnords fel dock. Tyvärr blir det därmed dålig timing mot kommande resor, men det är inte första gången postnord missat en leverans precis före resa...
 

M.K

Medlem
Även mitt kort kom idag. Nu väntar vi bara på Amexstödet :D

Har inte tänkt på att ett UK-kort innebär att man kan kika på alternativa abonnemang. En snabb googling gav att N*tfl*x UK har c 30% fler filmer än N*tfl*x SE...ska undersökas!

N*tfl*x seriöst!!! De är värst på att täppa till sweetspots. Vi vill inte uppmärksamma detta vid google sök. Just en anledning till att jag inte vill skriva om vissa tricks. Ändra NU!
 
Last edited:

Alf

Medlem
Kort och plånbok kom idag. Har dock inte fått mitt Coop kort att fungera. Efter mycket om och men lyckades jag få fram koden som Curv skickar till korthållaren. Fick den uppläst av korttjänsten som inte uppgav att de flesta bokstäverna i koden var små bokstäver. Jag matade in koden i appen och försökte flera gånger. Efter ett tag fick jag felmeddelande att jag försökt för många gånger och att fältet är låst. Kan således inte skriva in den korrekta koden som jag själv hittade på mitt kontoutdrag från Coop och innehöll både små och stora bokstäver.

Försökte sedan lägga in ett nytt MC kort men inte heller det gick.

Kontaktat kundtjänsten ett flertal gånger utan resultat. Så långt har jag kommit, dvs jag har inte kommit igång och kommer inte längre eftersom jag inte kan mata in ”C” koden.
 

M.K

Medlem
Ok då är cashbacken rätt meningslös.

Jag kan swisha 2kr om du använde min referral, känner Dig lurad, inte har något annat som ger mer av alla val, och inte vill ändra till ett billigare utländskt abb. ;)

Kör ett brittiskt annars en gratismånad med kortet och återgå till ditt svenska sen, kan ligga idle en stund, och spara dina första 99:- genom kortet kanske!?
 
Last edited:

ekf

Medlem
Definitivt inte alla. Jag fick tex inte. Det kan säkert vara postnords fel dock. Tyvärr blir det därmed dålig timing mot kommande resor, men det är inte första gången postnord missat en leverans precis före resa...
Samma här, supporten behandlade min ansökan den 22:a.. Jag tror stenhårt på att det är Postnord som är i farten, inte första gången post kommer fram märkligt sent.
 
Toppen