Senaste nytt

Söker: Award-resa Stockholm-världen

Hej,
Min fru fyller 30 i april och planerar därför att ta med henne på en kortare resa någonstans för att fira.
Vi har två barn på 1 och 3 år, så vi kan inte vara borta en längre period tyvärr :(
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? Utanför Europa
  • När vill/behöver du resa ut? april-maj-juni
  • När vill/behöver du komma hem? april-maj-juni
  • Hur länge vill du vara borta? ca 4 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS, men andra går också bra.
  • Vad är din budget? (per person) Har 2 st "2-4-12" och drygt 125.000 poäng totalt
  • Vad är det viktigaste för dig? Detta blir första gången någon av oss flyger i business, så vi har inte så mycket krav :)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
Lite diffust att inte skriva något specifikt resmål kanske, men jag är osäker på vart poängen kan ta oss. Det kanske är för lite till och med?

Tack på förhand!
 

Canadien

Medlem
Ni kommer till alla SAS longhauldestinationer i Business t o r med två vouchers och den familjesammansättningen.

Är sparsmakat med platser till de populäraste destinationerna som LAX, SFO, MIA, NRT men till t ex Chicago är det lätt att hitta en 4dagars för 3 pers i Business under t ex början av maj.

Kolla på denna sida och sök för 3 pers (1åringen åker i knä)

SAS Business award flights - Travel hacks

Eller läser nu att barnen inte ska med, ja då blir det ännu lättare.
 
Tack för snabbt svar :)

Precis - barnen får stanna hemma denna gång.

Skulle vara kul att besöka någon ny plats.
Har tidigare besökt:
LAX
SFO
ORD

NRT hade varit kul!!

Tack igen!
 

Senator

Moderator
En fråga till trådskaparen, kan du prioritera vad som är viktigast? Upplevelsen på plats eller ombord? Jag skulle fundera på destinationer som Kapstaden där ni kan åka två nattfligher utan särskilt mycket tidsskillnad och därmed optimera både tiden det tar att åka dit samt upplevelsen på plats.
 

palmen

Moderator
Har ni inte varit i New York så kanske det fungerar. Relativt kort flygresa och brukar finnas gott om awardplatser dit. Kan du få ihop 130k poäng så kan du flyga med alla star alliance bolag, alternativt sas åt ena hållet och star alliance åt andra, då blir nog priset 115k också.
 
Toppen