Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
Hej igen,

Nu har jag testat Billhop med en liten räkning via Curve och kan bekräfta att det fungerar. Tack till @Jane Insane för referral. Vi med Elite tjänar dock mer poäng via Amex direkt innan stödet kommer. Fördelarna i nuläget är två betaldagar istället för fyra med Amex och möjlighet till «go back in time». Bra att ha fått Curve testat och godkänt på en räkningstjänst.

F3B7410B-7306-470E-932A-2049C616266C.jpeg
 
Last edited:
Hej igen,

Nu har jag testat Billhop med en liten räkning via Curve och kan bekräfta att det fungerar. Tack till @Jane Insane för referral. Vi med Elite tjänar dock mer poäng via Amex direkt innan stödet kommer.

Kan du utveckla, får du mindre poäng om du betalar med ditt Curve via Billhop (med Elite som underliggande), än om du betalar direkt med Elite?

Edit: Eller provade du med ett MC som underliggande?
 

M.K

Medlem
Ja exakt, fick bli MC som underliggande «innan stödet kommer» ;) Tog den lägsta räkningen bara för att se om det gick igenom med Curve. Bra att veta för oss tänkte jag. Betalo har jag ju också testat tidigare men de tar bara nordiska kort.

En möjlighet borde vara att köra med Elite som underliggande sen med möjlighet till «go back in time» om någon kampanj dyker upp och ändra. :)
 

M.K

Medlem
@Golfkillen Inte räknat faktiskt om du menar värvningar. Vi är iaf garanterat en bra grupp snart här på B.C när korten kommer och fler kreativa ger tips! Verkligen spännande med denna fintech och vilka möjligheter det ger oss långt över genomsnittet intresserade i reseupplevelser och/eller status genom poängmaximering. :)
 

nonicoc

Medlem
@Golfkillen Inte räknat faktiskt om du menar värvningar. Vi är iaf garanterat en bra grupp snart här på B.C när korten kommer och fler kreativa ger tips! Verkligen spännande med denna fintech och vilka möjligheter det ger oss långt över genomsnittet intresserade i reseupplevelser och/eller status genom poängmaximering. :)
Vill passa på att tacka M. K. för att ha initerat tråden och uppmärksammat mig och andra på Curve. I och med Curve har jag nu fem kort (kanske skaffar jag snart ytterligare ett), och tråden har inspirerat mig till att systematiskt fundera på den prioriteringsordning jag ska följa i olika länder, där jag beaktar sådant som EuroBonus-intjäning, växelkurspåslag och (viktigt för mig) Apple Pay. Rätt ofta blir det konflikt mellan dessa faktorer, varför det är bra att ha gjort en rejäl genomgång innan man står och ska betala i en viss situation.
 
En möjlighet borde vara att köra med Elite som underliggande sen med möjlighet till «go back in time» om någon kampanj dyker upp och ändra. :)

Jag har försökt att hitta svaret via deras support samt Google men hittar det tyvärr inte. Har heller inte fått kortet så jag kan testa själv.

Min fundering är hur följande process utförs samt hur det ser ut på kontoutdragen.

1 jan: jag gör ett köp på 100kr med curve med kort-1 som underliggande.
10 jan: jag flyttar denna transaktion till kort-2.

Hur hanteras detta på kort-1. Kort-2 förstår jag att det hanteras som ett nytt köp.
 

bstark

Medlem
Jag har försökt att hitta svaret via deras support samt Google men hittar det tyvärr inte. Har heller inte fått kortet så jag kan testa själv.

Min fundering är hur följande process utförs samt hur det ser ut på kontoutdragen.

1 jan: jag gör ett köp på 100kr med curve med kort-1 som underliggande.
10 jan: jag flyttar denna transaktion till kort-2.

Hur hanteras detta på kort-1. Kort-2 förstår jag att det hanteras som ett nytt köp.


Blir en retur/återköp av beloppet till kort 1 vad jag förstår det som. Går bara flytta transaktion under £1000 - kan vara värt att tänka på:

The transactions you can move must be:
  • Fewer than 14 days old
  • Under £1000
  • Completed (pending transactions can't be moved)
Which transactions can I move with Go Back in Time? – Curve
 
Har suttit och läst en del på forumet för beta-testare, och har förstått att tillgängligheten för Amex inte kommer finnas med samma funktion som för MC och Visa?
Det snackas något om en pott man fyller på med från sitt Amex istället. Nackdelen då är ju att alla fördelar med att betala med sitt Amex försvinner.

@M.K vad är det som gäller?:confused:
 
Toppen