Senaste nytt

Curve betalkort

Chrisse

Medlem
Ser ut som att de uppdaterat villkoren för Curve Black, minskat trial till 3 månader och tagit bort gratis top-up + försäkring för AMEX:

  • You will still have 3 months to trial the benefits of the new Curve Black. You don’t have to do anything beside updating the app when we launch subscriptions.
  • If you are not convinced after the 3 months’ trial, you will be able to keep your current “original” Black card with its benefit of unlimited fee-free foreign exchange, without paying any monthly subscriptions. (This option will not be available for customers registering for the new Curve Black after subscriptions is launched).
  • Please note that the Curve “original” Black tier will not have any Amex free top-up allowance or insurance benefits, as these are only being launched as part of the new Curve Black benefits.
  • For a limited period of time, you will also still have the choice of upgrading from your current Curve Black to Curve Metal and get 2 months for free, after you pay the 1st instalment.
 
Den här tråden är lång och jag har bara kunnat skumma den, så jag ber om ursäkt om det redan avhandlats, men:

Det här borde väl vara ett bra sätt att betala räkningar med Betalo, få spenden på Amex-kortet, men bara betala den lägre avgiften för Mastercard-kort, eller hur? Eller missar jag någonting som gör det omöjligt/olämpligt?
 

gneken

Medlem
Den här tråden är lång och jag har bara kunnat skumma den, så jag ber om ursäkt om det redan avhandlats, men:

Det här borde väl vara ett bra sätt att betala räkningar med Betalo, få spenden på Amex-kortet, men bara betala den lägre avgiften för Mastercard-kort, eller hur? Eller missar jag någonting som gör det omöjligt/olämpligt?
Ja de tre första månaderna. Sen betalar man 0.65% i avgift för topup med amex. Nu vet jag inte riktigt avgifterna på rak arm mellan amex och MC på billhop.
 

Boomboom

Medlem
Ser ut som att de uppdaterat villkoren för Curve Black, minskat trial till 3 månader och tagit bort gratis top-up + försäkring för AMEX:

  • You will still have 3 months to trial the benefits of the new Curve Black. You don’t have to do anything beside updating the app when we launch subscriptions.
  • If you are not convinced after the 3 months’ trial, you will be able to keep your current “original” Black card with its benefit of unlimited fee-free foreign exchange, without paying any monthly subscriptions. (This option will not be available for customers registering for the new Curve Black after subscriptions is launched).
  • Please note that the Curve “original” Black tier will not have any Amex free top-up allowance or insurance benefits, as these are only being launched as part of the new Curve Black benefits.
  • For a limited period of time, you will also still have the choice of upgrading from your current Curve Black to Curve Metal and get 2 months for free, after you pay the 1st instalment.
Gäller det här alla eller ”bara” de som signar upp efter uppdateringen av villkoren tro?
 

M.K

Medlem
@Chrisse ser de ändrat orginalinlägget till tre månader. Betagruppen får sex månader. Bara Amex kommer snart är jag nöjd. 3,25öre/p är kanon efter tre månader men kommer ändå skriva till kommunikationschefen om detta vid lanseringen och kräva sex månader för mig och er jag värvat!

@Jane Insane : Jag har testat betalo men fungerar bara med nordiska kort då jag också hade den tanken. ;) Skicka en värvning till det andra räkningsstället så kan jag prova där senare idag.

Edit. Tack för länk, återkommer med resultatet.
 
Last edited:
Jag har testat betalo men fungerar bara med nordiska kort då jag också hade den tanken. ;) Skicka en värvning till det andra räkningsstället så kan jag prova där senare idag.

Billhop tar samma pris oavsett om man använder Amex eller Mastercard, så där ser jag ingen fördel med att använda Curve istället för att registrera Amex-kortet direkt, tyvärr.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Billhop tar samma pris oavsett om man använder Amex eller Mastercard, så där ser jag ingen fördel med att använda Curve istället för att registrera Amex-kortet direkt, tyvärr.

Dom tar olika avgift som standard.
Mc 1,9% och amex 2,5%.

Visst kan man förhandla om dom men utgångsläget är att deras officiella avgift skiljer sig.
 

Flying Finn

Medlem
Thanks for getting in touch. We can confirm that you will be sent a Curve Black card with Tumi.

Appen klingade på eftermiddagen och angav att mitt kort har styrkats, men inte ett ord om Black. Men tydligen var kortgrafiken rätt på basis av mejlet, som jag fick idag. :) Dock tog det en 3-4 dagar för dem att besvara min fråga.
 
Toppen