Senaste nytt

Apple Pay

Christian_W

Medlem
Kan meddela att Pay + AMEX fungerade på IKEA Gävle idag i deras ”själv skanning” kassor. Såg ut som det var nya terminaler där från när jag besökte varuhuset sist.
 

Patrik

Medlem
Finns det någonstans där man kan se sammanställt var ApplePay med Amex faktiskt fungerar?

Hittills har jag hittat ICA och AppleStore och ser i tråden här att det är något enstaka ställe till, kan tycka att hela lösningen med ApplePay är dålig när det sen bara fungerar på några få ställen.
 

lemi

Medlem
Finns det någonstans där man kan se sammanställt var ApplePay med Amex faktiskt fungerar?

Hittills har jag hittat ICA och AppleStore och ser i tråden här att det är något enstaka ställe till, kan tycka att hela lösningen med ApplePay är dålig när det sen bara fungerar på några få ställen.

Vet inte om det finns någon sammanställning men så här skrev de själv på FB för 3 veckor sedan.
Skärmavbild 2019-03-21 kl. 22.48.24.png
 

Christian_W

Medlem
Sedan kan du använda på webben/appar där du ser ”betala med Pay” loggan. Några exempel är elgiganten.se eller på apple.se.
 

lucasd

Medlem
Tidigare fanns det ju lite problem med bilden som visades för, bland annat, SAS Amex Premium. Har detta lösts för någon av er - eller har ni lyckats lösa det själva? Testat återigen att lägga in mitt Premium, men det visas fortsatt som ett "generic amex". Mitt Platinum fungerar fortfarande.

019ea327a9b25e066e889d549be291a4.jpg
 

mrbylund

Medlem
Tidigare fanns det ju lite problem med bilden som visades för, bland annat, SAS Amex Premium. Har detta lösts för någon av er - eller har ni lyckats lösa det själva? Testat återigen att lägga in mitt Premium, men det visas fortsatt som ett "generic amex". Mitt Platinum fungerar fortfarande.

019ea327a9b25e066e889d549be291a4.jpg
Haha!
Amex kundtjänst är rätt kass i detta ärende därför att de stjäl tid för en. Har kontaktat dem 3 gånger i detta ärende. Varje gång bedyrar de att det här är unikt och första gången de hör något sådant, och samtliga gånger har de fått en att skicka in en skärmdump på bilden och en felbeskrivning via mail. Ingen av gångerna har jag fått någon som helst återkoppling att de ens läst mailet. Riktigt dåligt m.a.o.
Å andra sidan är ju detta i-landsproblem deluxe ;-) då tjänsten fungerar i alla fall. Dock så ser det ju inte lika bra ut mär man ska demonstrera Apple Pay för någon annan.
 
Toppen