Senaste nytt

Sökes: Arlanda - Phuket t/r (Business)

Hej

Ny medlem här och tänkte kolla om jag kunde få hjälp med att boka en bonusresa Jan/Feb 2020 till Phuket med familjen (2 vuxna & 2 barn)

Har 2st AMEX 2-4-1
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Phuket
  • När vill/behöver du resa ut? Januari eller Februari
  • När vill/behöver du komma hem? -
  • Hur länge vill du vara borta? ca. 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + 2 barn (11 & 7år)
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance eller SAS
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig? Utnyttja mina AMEX 2-4-1 + Eurobonus Poäng (Har +400' poäng)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppen för förslag
Tacksam för hjälp hur jag ska gå tillväga

Är det något jag missat eller ska tänka på så tar jag gärna emot tips/feedback
 

palmen

Moderator
Troligtvis har inte dessa biljetter släppts ännu, brukar komma ca 330-360 dagar innan. Det du kan göra är att ringa Tallinn redan nu och fråga hur långt fram de hittar biljetter till Bangkok/Phuket. Kan vara så att du kan boka utresa men får göra en ombokning sedan om/när hemresa släpps.
 
Pratade med Tallinn igår och kvinnan jag pratade med säger att det är lite tidigt att ringa nu om man ska åka mitten av Januari, hon rekommenderade att ringa i mitten av februari.

Frågad om hur mycket poäng det skulle kosta om jag bokade för familjen (2 vuxna & 2 barn, 11 & 8år)?
Med utnyttjande av 2st AMEX 2-4-1, flyg i business t/r är kostnaden 82 500 poäng/pers, tot. 330 000 poäng.
Flyg i economy skulle kosta 45 000 poäng/pers, tot. 180 000 poäng

Är detta billigt?
Ni som varit i Phuket tidigare, när (månad/veckor) rekommenderar ni att man ska åka?
Förslag på hotell vid beachen?
 

Taggen

Medlem
Pratade med Tallinn igår och kvinnan jag pratade med säger att det är lite tidigt att ringa nu om man ska åka mitten av Januari, hon rekommenderade att ringa i mitten av februari.

Frågad om hur mycket poäng det skulle kosta om jag bokade för familjen (2 vuxna & 2 barn, 11 & 8år)?
Med utnyttjande av 2st AMEX 2-4-1, flyg i business t/r är kostnaden 82 500 poäng/pers, tot. 330 000 poäng.
Flyg i economy skulle kosta 45 000 poäng/pers, tot. 180 000 poäng

Är detta billigt?
Ni som varit i Phuket tidigare, när (månad/veckor) rekommenderar ni att man ska åka?
Förslag på hotell vid beachen?
Om det är billigt eller ej beror på vad du värderar dina poäng till. Generellt så får du mest värde för dina poäng om du flyger business eller first class så du gör helt rätt att fundera på business class. Economy ger dåligt värde. Säg att biljetterna hade kostat i snitt 21000/per, då är dina 330 000 poäng värda 84 000 SEK - skatter. Sedan när det gäller poängkostnaden så har du inget val. Poängkostnaden är vad den är och skatterna är inte speciellt höga numera.

Som sagt 337 dagar innan släpper Thai biljetter. Vill du åka med dem, räkna ut när biljetterna släpps beroende på dina datum.

Jag har varit där Dec/Jan och vädret är bra men det kan vara blandat sol och moln. Har inte haft mycket regn. Någon eftermiddagsskur som sig bör i Asien på vintern.

Bott på Rennessaince by Mariott, Mai Kao beach, 20 min från flygplatsen och hade en toppenvistelse. Bra mat och bra strand. Ligger lite off men flera hotell i närheten om maten blir för enformig.
 
Toppen