Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
Ja la bara in ett kort, får se om de svarar, får försöka igen annars, kanske med annat kort. Med min tur är det väl försent då.....

Du har inte råkat ha en spärr på det underliggande kortet. T ex Internet- eller utländska köp? Köpet processas ju i London.
 

Meazza

Medlem
Jag fick också mail om att jag hade beställt Blue, vilket kundservice ihärdade om även efter att jag mailat om det.

Känns lite oseriöst att så många får detta fel vid beställning.
 

M.K

Medlem
Min gissning är att Black faktiskt är stoppat av development men att kundservice (outsourced) släpper igenom detta manuellt. Nära nu!
 

banditan

Medlem
Jag beställde Black igår:
  • Laddade ner appen (tack för koden btw) via länken för Black
  • La in och verifierade ett kort
  • Status i appen "pending"
  • Såg att appen var för ett "Blue" account (stod även i mailen från Curve när jag läste noggrannt)
  • Kontaktade supporten via appen för att påpeka att jag beställt Black
  • Fick svar i appen inom 30 min med att de fixat till mitt konto, men kunde jag bekräfta sista 4 siffrorna i använt CC
  • Bekräftade i appen
  • Fick nytt svar i appen att "tack vi fixar"
  • Idag på morgonen kom ett mail att "Your Curve card is being made, should be with you in 1-2 weeks"
  • I appen syns nu att det är Black
Verkar ju helt klart som supporten är hårt belastad, känns som varenda en som skaffar Curve måste kontakta supporten för att fixa till sina konton....

Min gissning är att Black faktiskt är stoppat av development men att kundservice (outsourced) släpper igenom detta manuellt. Nära nu!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@banditan Bra jobbat och nog väl värt det framöver. De har ju 300 000 kunder idag och infon om ändringarna sprids helt säkert inte bara här på B.C. Gissar återigen att lanseringsdatumet hänger på Amex.
 
Last edited:

Buffy

Medlem
Jag beställde Black igår:
  • Laddade ner appen (tack för koden btw) via länken för Black
  • La in och verifierade ett kort
  • Status i appen "pending"
  • Såg att appen var för ett "Blue" account (stod även i mailen från Curve när jag läste noggrannt)
  • Kontaktade supporten via appen för att påpeka att jag beställt Black
  • Fick svar i appen inom 30 min med att de fixat till mitt konto, men kunde jag bekräfta sista 4 siffrorna i använt CC
  • Bekräftade i appen
  • Fick nytt svar i appen att "tack vi fixar"
  • Idag på morgonen kom ett mail att "Your Curve card is being made, should be with you in 1-2 weeks"
  • I appen syns nu att det är Black
Verkar ju helt klart som supporten är hårt belastad, känns som varenda en som skaffar Curve måste kontakta supporten för att fixa till sina konton....
Hur ser det ut i appen att det är Blue?
 

banditan

Medlem
Hur ser det ut i appen att det är Blue?

Attans, skulle så klart tagit screen shot.... såg det på att vissa val inte var tillgängliga.
T.ex:
  • gå till [Connect]
  • välj Curve Cashback
  • Scrolla ner till du ser "Whole foods"
Om det är ett Blue account så står det att detta val bara är tillgängligt för Black.
Om det är ett Black account så är det fritt fram att välja.
 

LKF

Ny medlem
Enligt deras FAQ tas det ändå ut en växlingsavgift om köpet görs en helg, känns lite märkligt eller?

On weekends, which we count as Friday 23:59 - Sunday 23:59, the UK foreign exchange markets are closed. During this time, we take the rate from Friday 23:59 and charge an additional 0.5% for all transactions made in GBP, EUR and USD and 1.5% for all other supported currencies.


What foreign exchange rates will I pay? – Curve
 

andreash

Medlem
Enligt deras FAQ tas det ändå ut en växlingsavgift om köpet görs en helg, känns lite märkligt eller?

On weekends, which we count as Friday 23:59 - Sunday 23:59, the UK foreign exchange markets are closed. During this time, we take the rate from Friday 23:59 and charge an additional 0.5% for all transactions made in GBP, EUR and USD and 1.5% for all other supported currencies.


What foreign exchange rates will I pay? – Curve

Revolut har liknande avgift under helger
 
Toppen