Senaste nytt

Lounge access med Aegean Gold vid flyg med Widerøe

henkedio

Medlem
Chattade precis med en trevlig man på wideroe och frågade om man som A3 Gold är berättigad till Lounge access vid en flight med Wideroe från CPH till TRF. Blev mycket förvånad när han sade att jag var berättigad till det. Har hittat en del information på nätet om detta, och i vartenda fall så har folk inte fått access som Star Alliance Gold. Är det någon som har erfarenhet av detta?
 
Rent spontant ska det väl vara självklart att som *G medlem få tillgång till *A lounger. Framför allt då Wideroe i detta fall är medlem i *A.
Dessutom borde det väl vara SAS lounger de kontrakterar??
 

henkedio

Medlem
Vad jag har läst mig till så tillhör inte Wideroe *A. Kan mycket väl ha ändrats men på flyertalk hade vi exempelvis en kille som flög UA till Europa och sista sträckan flögs med Wideroe. Han fick inte tillgång, detta skrevs dock för ca 3 år sedan.
 

Jacob

Medlem
Wideroe är inte med i Star Alliance (till skillnad från Blue1) och därmed har man inte tillgång till lounge.
 
Stämmer att wideroe inte är medlemmar i Star och at du därmed faktiskt inte har tillgång till lounge om du flyger Eco och Wideroe. Förutsatt att inget har ändrats de senaste få månaderna.
 

henkedio

Medlem
Wideroe är inte med i Star Alliance (till skillnad från Blue1) och därmed har man inte tillgång till lounge.

Precis vad jag har fått för mig också, mycket konstigt att en anställd på Wideroe inte har koll på det, ska för skojs skull ta ett snack till i chatten och se om jag kan prata med någon annan och se vad jag får för svar.
 
Men Wideroe ingår ju i SAS koncernen där SAS är medlemmar i *A. Så betyder det då att trots att de ingår i samma koncern som en *A medlem- att man inte tjänar EB poäng eller har loungeaccess? Det låter ju väldigt konstigt i mina öron??!!
 

henkedio

Medlem
Du tjänar dock EB poäng och har loungeaccess vid EBG/EBP, däremot verkar det inte som man har access vid Gold om du tillhör något annat flygbolag.
 

henkedio

Medlem
Så här skriver dem när jag var i kontakt med SAS.

Patrik: Det är wideroes biljett det här, jag kan tyvär inte svara på om du kommer in på loungen. Det avgör dom på flygplatsen
Du skrev: Nej för vad jag har förstått så har man bara loungeaccess om man är Eurobonus Gold/Pandion.
Du skrev: Eftersom Wideroe inte är med i Star Alliance?
Patrik: Ja det stämmer.
Du skrev: Antar att det är lite diffust eftersom Wideroe ägs av SAS, men inte är medlem i Star Alliance.
Patrik: Wideroe är med i Star Alliance.
Du skrev: Aha, då borde man komma in i loungen.
 
Toppen