Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Johan Hbg

Medlem
Glömde rekommendera Washington.Utöver trevlig hockey och centralt placerad arena finns hur mycket som helst att se och uppleva T. Ex Space museumet. Lätt ta sig dit med SAS. Eller som vi gjorde kombinera med NY och Islanders. Några timmar resa med buss.
Instämmer till 100%. Vi tog tåget ena gången till New York och körde den andra gången (hade en natt i Delaware på vägen upp).
 
Blir NHL i år. Rangers i madison är trevligt, har varit där 1 gång tidigare, vilka andra arenor och lag är extra trevliga? Vart är det extra dyrt att gå kontra lite billigare blan dessa.
Bästa är att kombinera med trevlig stad också givetvis men det är sekundärt

Några som har erfarenhet kring dessa lags hemma matcher?

NY devils
NY islanders
Philadelphia
Pitsburgh
Anaheim
Washington
Las Vegas knights
Vancouver.
Nashville (läste att någon hade varit här och var rätt charmigt?)

Möjligt att man kombinerar med en till närliggande hockey match eller kombinera med typ lacrosse eller universitet basketball. Där får ekonomin styra.

Ni som har köpt utanför hur stor är inte risken att det är fake? Betala i cash sen sticker dem.

Under 2018 såg jag tre matcher i tre olika städer!
Vegas-Ottawa (Helt klart bästa stämningen på läktaren och skönast atmosfär runt om arenan. Inte så konstigt med tanke på resultatet under förra säsongen)
Dallas-Rangers (Riktigt bra stämning trots en ointressant match med tanke på tabell-läget då och en trevlig arena)
Anaheim-Tampa (Rätt avslagen stämning på läktaren men detta var på nyår. Bra match i övrigt som gick till förlängning)

Har alltid köpt Premium Level biljetter på ticketmaster eller fått biljetter av vänner (Dallas).
 

Paazozoo

Ny medlem
Några som har erfarenhet kring dessa lags hemma matcher?

NY devils
NY islanders
Philadelphia
Pitsburgh
Anaheim
Washington
Las Vegas knights
Vancouver.
Nashville (läste att någon hade varit här och var rätt charmigt?)

Jag har varit och sett Philadelphia, NY Devils och NY Islanders på deras hemmaarenor.

Gillar Philadelphia skarpt, trevliga människor och bra stämning(för att vara usa). Enkelt att resa dit med lokala tuben
NY Devils var sådär, billiga biljetter men ingen superstämning (helt ok vid derby mot framförallt Rangers)
NY Islanders har ju bytt till sin gamla arena (osäker om det är deras gamla, de spelar inte på Barclay center iaf som var katastrofal) som ska vara bra (laget är även heta nu vilket gör det roligare)
 

Griffin

Medlem
Lite svårare att ta sig, men jag har varit på Predators och Blues det senaste året, framförallt den förstnämnda var en riktig höjdarupplevelse. Plus för många svenskar i laget, som dessutom vunnit följarskarans hjärtan
 
Denver tyckte jag det var väldigt go stämning i !
Tampa Bay är bra tycker jag, är man i Orlando är det en rätt enkel resa för att komma undan disneyworld och allt sånt
Anaheim kan jag inte komma ihåg något dåligt med alls. Bästa matchen jag vart på var där, den enda slutspelsmatch jag sett. Anaheim tog en 3-2 ledning i Western quarterfinals , då var det bra fart på läktarna !
Rangers i MSG är som alla säger riktigt bra! Tyvärr har jag bara sett en match där men dit måste jag tillbaka
Islanders har jag sett en gång i Barclays center. Jag satt uppe i taket och det är som tidigare sagts ingen höjdare. Sen är ju det ett billigare alternativ mot MSG och man tar sig lätt dit kollektivt
Sett en match i staples center när kings torska mot tampa med typ 1-6 , då var det inte värst muntert
Märker nu att jag skulle kunna rada upp alla ställen jag kollat NHL på, även en trött match är kul att kolla på med allt som pågår runtomkring, rätt säker på att alla skulle gilla en match :D
 

Taggen

Medlem
Bokade New York Rangers mot Toronto Maple Leafs när jag har ett kort stopp i New York i februari. Andra gången i livet på NHL-hockey. Ska bli spännande. Vad jag kom ihåg från första gången i Detroit var att ölen var gigantiska men dock var det garanterat någon lättvariant. Vi hade också så sådan tur att via någon kontakt så hamnade vi i ett utav VIP-båsen högst upp.
 

Nicasp

Medlem
Florida Panthers som spelar i Sunrise, ca 30 min utanför Fort Lauderdale kan inte skryta med vare sig bra lag eller särskilt bra stämning. Dock fräsch arena, prisvärda biljetter och den stora fördelen av att ligga på andra sidan vägen om Sawgrass Mills, som är en av USA:s största outlets. Fungerar bra som lockbete när man vill lura med sig sin bättre hälft på lite hockey om man ändå är i södra Florida :)
 
Toppen